Kandidaatintutkielmaseminaari, Kandidaatintutkielmaseminaari, opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Ryhmien opettajat antavat ohjausta laajasti erilaisista kasvatustieteellisistä aiheista. Oman tutkimustyönsä pohjalta ohjaajilla on erityisasiantuntemusta seuraavista teemoista:
Hanna Hjelt:
- varhaiskasvatus, lapsuus, lasten arki, varhaiskasvatuksen työelämä
Elina Kuusisto:
- eettinen herkkyys varhaiskasvatuksessa, kasvun ajattelutavan pedagogiikka ja oppimiseen vaikuttavat uskomukset, katsomuskasvatus varhaiskasvatuksessa, varhaiskasvatuksen opettajien kulttuurienvälinen kompetenssi,
inklusiivisuuskasvatuksen toteutuminen päiväkodin arjessa
Sari Mullola:
- opettajaksi
opiskelevien/opettajien (myös muut ammatti-ryhmät) työhyvinvointi,
- opettajuuden yksilölliset
kehityspolut (opintomenestys, kokemukset opinnoista ja niiden
mielekkyydestä, ammatti-identiteetin kehittyminen, urapolku ja uralla
viihtyminen/pysyminen) sekä niitä selittävät mekanismit
- ammatillista
hyvinvointia suojaavat ja altistavat tekijät:
a) opiskelijan /
opettajan / oppilaan yksilölliset resurssit, kuten temperamentti,
persoonallisuus, motivaatio, vuorovaikutustaidot ja stressialttius, b) opiskelu- ja
työstressi, opintojen/työn imu ja oikeudenmukaisuus, opintojen ja
perhe-elämän yhdistäminen
- lapsuuden
ympäristöllisten (esim. SES, perhedynamiikka ja kasvatusasenteet) ja
biologisten tekijöiden (esim. temperamentti, sukupuoli) yhteys yksilön
kehitykseen ja hyvinvointiin (koulumenestys, persoonallisuuden eri
osa-alueet, koulutus, työura)
Maiju Paananen:
- varhaiskasvatus, lapsuus, lasten arki, varhaiskasvatuspolitiikka
Elisa Tanner:
- joulukuussa -19 perustetun lisäryhmän opettaja
Elina Kuusiston ja Sari Mullolan ryhmiin varataan kumpaankin kaksi paikkaa avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijoille.
Pekka Räihän ja Hanna Vilkan ryhmien toteutukset ovat siirtyneet syksylle/alkamaan syksyn puolella.