Psykologian opetus- ja tutkimusklinikka PSYKE

OsoiteKalevantie 5, 33014 Tampereen yliopisto, Linna-rakennus 4. kerros

Palveluhaku

Tutkimushaku

PSYKE on Tampereen yliopiston psykologian oppiaineen opetus- ja tutkimusklinikka. PSYKE:ssä tehdään psykologian ammattikäytännön kehittämistyötä, asiakastyötä, opetusta ja tutkimusta. PSYKE:n toiminta niveltyy psykologian oppiaineen muihin toimintoihin omana toimintayksikkönään.

Lapsi tekemässä tehtävää rakennuspalikoilla.
Lapsi kirjoittamassa.
Aikuinen, poika ja tyttö keskustelemassa pöydän äärellä.

Tutkimustoiminta PSYKE:ssä keskittyy lasten neuro-, kehitys- ja kasvatuspsykologian aloille ja niiden yhtymäkohtiin.

Lisäksi teemme lasten ja nuorten neuropsykologista kuntoutusta, neuropsykologisia tutkimuksia sekä psykologeille ja terveydenhuollon ammattilaisille suunnattua työnohjausta.

PSYKE:ssä järjestetään myös vuosittain erilaisia koulutuksia, jotka liittyvät esimerkiksi autismikirjon diagnostiikkaan ja neuropsykologiseen ryhmäkuntoutukseen. Lisäksi järjestämme yksittäisiä seminaaripäiviä ja koulutuksia.