Verkkotilaisuus Tullin alueen kehittämisestä

Tampereen korkeakouluyhteisö
Ajankohta23.3.2022 15.00–16.30
Tervetuloa verkkotilaisuuteen keskiviikkona 23.3.2022 kello 17–18.30. Tilaisuudessa tutustutaan Tampereen keskustan kehittämiseen sekä Tullin ja Kannen alueen kehittämishankkeisiin, jotka ovat osa Viiden tähden keskusta -kehitysohjelmaa. Tilaisuus on ensimmäinen kolmen tilaisuuden sarjasta, jossa käsitellään Tampereen kaupunkikehitystä korkeakouluyhteisön kolmen kampuksen näkökulmasta.

Kannen alueen ensimmäinen osuus, monitoimiareena tornitaloineen, on jo valmis, ja alueen kehittäminen pääradan varressa jatkuu Asemakeskus-hankkeella. Kokonaisuuteen yhdistyy myös vanha teollisuus- ja varastoalue Tulli, josta on tavoitteena muovata monipuolinen ja elävä kaupunginosa.

Kysymyksiä asiantuntijoille voi lähettää ennakkoon

Keskustelutilaisuuksien tavoitteena on lisätä tietoa kaupunkikehityksestä ja kampusten roolista sekä tuoda esiin yhteistyömahdollisuuksia korkeakoulujen opintojaksoihin ja opinnäytetöihin liittyen. Tärkeänä näkökulmana on myös opiskelijaystävällisyyden huomioiminen kaupunkitilan kehityksessä. Tilaisuuden aikana kaupunkikehittämisen asiantuntijat vastaavat osallistujien kysymyksiin, ja kysymyksiä on myös mahdollista lähettää ennakkoon.

Keskustelutilaisuuden ohjelma:

1. Tilaisuuden avaus ja Kaupungin ja korkeakouluyhteisön kumppanuustyön esittely
  2. Viiden tähden keskusta -kehitysohjelman esittely
  3. Sustainable Urban Development -ohjelman tutkijoiden ajatuksia
  4. Kampusten rooli osana kaupunkiympäristöä
  5. Jatkoyhteistyömahdollisuuksien esittelyä
  6. Yhteenvetokeskustelu

Tilaisuudessa on puhumassa Tampereen kaupungin asiantuntijoita, Tampereen yliopiston Sustainable Urban Development -tutkinto-ohjelman henkilökuntaa sekä kampuskehityksen asiantuntijoita. Tilaisuuden avaussanat lausuu apulaispormestari Pekka Salmi. Muut puhujat ovat hankekehityspäällikkö Henri Väänänen, yliopistonlehtorit Markus Laine ja Salla Jokela, kampuskehitysjohtaja Satu Hyökki sekä korkeakouluyhteistyön koordinaattori Max Liikka.

Kaikille avoin ja maksuton tilaisuus järjestetään Microsoft Teamsin välityksellä keskiviikkona 23.3.2022 klo 17.00–18.30. Tilaisuus on suomenkielinen.

Linkki tilaisuuteen:

Teams-linkki tilaisuuteen

Kuva: Laura Paronen

Järjestäjä

Tampereen kaupunki ja Tampereen korkeakouluyhteisö (Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu)

Lisätietoja

Korkeakouluyhteistyön harjoittelija Antti Välimäki, antti.valimaki(at)tampere.fi