Uusi Influencers Academy tuo kansainväliset vaikuttajat TAMKin Proakatemialle

Julkaistu 5.7.2021
Tampereen ammattikorkeakoulu
Influencer Academyn tiimi
Proakatemian koulutusmallin ansiosta vaikuttajat voivat edistää omaa uraansa ja liiketoimintaansa samalla kun opiskelevat tutkintoa.

Tammikuussa 2022 joukko nykyisiä ja tulevia kansainvälisiä vaikuttajia aloittaa opintonsa TAMKin Proakatemialla Edunationin uudessa Influencers Academy -ohjelmassa. Kyseessä on räätälöity yrittäjyyden ja tiimijohtamisen AMK-tutkinto, jossa vaikuttajat voivat opiskella samalla, kun jatkavat oman uransa edistämistä.

Maailmasta ei aiemmin löytynyt korkeakoulututkintoa, joka olisi suoraan suunnattu vaikuttajille ja sellaisiksi haluaville.

– Paras vaihtoehto tähän oli TAMKin Proakatemiatutkinto, jossa tiimiyrittäjät eli opiskelijat voivat harjoittaa liiketoimintaa ja samalla oppia heitä kiinnostavasta aiheesta, kuvailee Peter Perttula, joka työskentelee TAMKin koulutusviennin tiimissä asiakkuuspäällikkönä.

Koska ohjelman pohjalla ovat Proakatemian pedagogiikka, pohjautuu se tiimivalmentamiseen ja -oppimiseen. Ohjelman jälkeen vaikuttajat valmistuvat tradenomeiksi (englanniksi Bachelor of Business Administration).

– Tutkinto antaa valmiudet hyvin monenlaiseen yrittäjyyteen ja tiimissä toimimiseen, sekä erinomaiset verkostot jatkaa yrittäjänä valmistumisen jälkeen, Perttula kuvailee.

Opintonsa Influencer Academyssa aloittava tanssija, laulaja ja malli Joalin Loukamaa kirjoittaa ohjelman englanninkielisillä sivuilla, että oli pohtinut opiskelua jo pidemmän aikaa. Mikään koulutusvaihtoehto ei kuitenkaan olisi mahdollistanut hänen uransa edistämistä opintojen ohella. Sen vuoksi hän on todella innoissaan päästessään ensimmäisten joukossa uuteen Influencer Academyyn.

– Tämä on suoraan sanottuna unelmien täyttymys, hän kuvailee englanninkielisessä blogikirjoituksessaan.

Perttula toteaa, että uusi koulutus on hieno kasvamisen mahdollisuus paitsi opiskelijoille, myös TAMKille.

– TAMKille tämä antaa mahdollisuuden olla etulinjassa tarjoamassa koulutusta vaikuttajamarkkinoinnista kiinnostuneille nuorille. Ryhmän opiskelijat tulevat pääosin EU:n ulkopuolelta, joten TAMK saa näkyvyyttä maissa, joissa sitä ei ennestään juuri ole ollut.

Koulutuksen takana on Edunation-niminen tamperelainen koulutusvientiyritys. Edunation toimii yhteistyössä lukuisten suomalaisten ja eurooppalaisten korkeakoulujen kanssa vieden niiden koulutusta ympäri maailman. TAMKin Proakatemia toimii koulutuksen toteuttajana. Mukana ohjelmassa on myös joukko vierailijaluennoitsijoita, kuten Angry Birdsin perustaja Peter Vesterbacka.