Työelämän tutkimuspäivä 2020

PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Työelämän tutkimuspäivät
Työelämän tutkimuspäivä 2020

Työelämän tutkimuspäivät tapahtuvat tänä vuonna poikkeuksellisesti vain yhtenä päivänä, torstaina 10.12.2020. Teemana: “Työelämän uusi normaali?”.

Työelämän tutkimuspäivät on järjestetty jo monta kymmentä vuotta. Päivät ovat olleet olennainen tapahtuma alan tutkijoille ja käytännön asiantuntijoille, kuten kehittäjille, tavata ja kuulla, mikä on työelämän tutkimuksen tila. Työelämän tutkimuspäivien järjestäjinä ovat Tampereen yliopiston Työelämän tutkimuskeskus sekä Työelämän tutkimusyhdistys ry. Tänä vuonna Työelämän tutkimuspäivällä on 11 työryhmää ja melkein 70 esitystä.

Työelämän tutkimuspäivien yhteydessä jaettiin vuosina 2008–2014 Työelämän tutkijan palkinto, joka annettiin tunnustuksena huomattavasta työstä suomalaisen työelämän tutkimuksen ja kehittämistoiminnan edistämiseksi.

Tämän lisäksi työelämän tutkimuspäivien yhteydessä on jaettu HYVÄ TYÖ! -palkinto vuodesta 2015 lähtien. Palkinto on henkilökohtainen tunnustus, kannustus ja kiitos palkinnonsaajan huomattavasta ja merkityksellisestä työstä suomalaisen työelämän tutkimuksen ja kehittämisen parissa.

Vuoden 2020 työelämän tutkimuspäivä on perinteestä poiketen vain yhden päivän mittainen.

Ohjelma:

klo 10.15 Avajaiset ja plenum (Eeva Jokinen / Itä-Suomen yliopisto, Satu Ojala / Tampereen yliopisto, Hanna Sutela / Tilastokeskus)
klo 12.15 Lounastauko
klo 13.15 Työryhmät I (90 minuuttia)
klo 14.45 Tauko
Klo 15.15 Työryhmät II
klo 16.30 Kokoontuminen (pääpuhuja: Pertti Haapala / Tampereen yliopisto, Hyvä työ! -palkinto)
Klo 17.15 Päätös

Katso konferenssin verkkosivut täältä.

tyoelaman.tutkimuspaivat@tuni.fi