Teknologiafoorumi: Datan hyödyntäminen IoT-teknologioilla

Ajankohta17.11.2022 15.00–17.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
DATOS-hankkeen teknologiafoorumissa puhutaan IoT-teknologioiden mahdollistamista datankäsittelytavoista ratkoa haasteita niin teknisestä kuin liiketoiminnallisesta näkökulmasta. Tapahtuma on livenä Crazy Town Porin tiloissa, mutta voit halutessasi seurata myös etänä!

Alustajina toimivat Jere Grönman Tampereen yliopistosta, Jaakko Ala-Paavola Etteplan Oy:stä ja Lassi Sutela Huld Oy:sta. Jaakko kertoo teollisen internetin tiedonsiirrosta ja IoT-teknologian mahdollistamista ratkaisuista. Lassi syventyy esityksessään datan keräämiseen teknisistä ja liiketoiminnallisista näkökulmista esimerkkien avulla. Esitysten jälkeen on mahdollista jäädä keskustelemaan asiantuntijoiden kanssa.

Jaakko Ala-Paavola toimii digitaalisten ratkaisujen johtajana teollisuuden digitalisaatioratkaisuja tuottavassa suunnittelu- ja konsultointiyrityksessä Etteplanissa. Jaakko on urallaan osallistunut lukuisiin teollisen internetin ratkaisuiden suunnitteluun, erityisosaamisena langattoman tiedonsiirtoratkaisut IoT-antureista teollisuuden paikallisiin yksityisiin 5G-tietoverkkoihin.

Lassi Sutela on Huldin teknologiajohtaja. Hän on osallistunut lukuisiin IoT-hankkeisiin ja nähnyt hankkeiden vaikutuksia yritysten toimintaan. Datan kerääminen IoT-laitteiden avulla on yleistymässä kiihtyvällä vauhdilla. Oikeaa ratkaisua etsittäessä on toisaalta ratkaistava joukko teknisiä haasteita ja toisaalta sovitettava liiketoiminnan mallit niin, että investoinnista saadaan hyötyä.

DI Jere Grönman työskentelee Tampereen yliopiston Porin yksikössä projektipäällikkönä erilaisissa data-analytiikkaa, koneoppimista, avointa robotiikkaa, IoT-teknologiaa ja älymatkailua käsittelevissä hankkeissa.

Tapahtuma on ilmainen, pyydämme ilmoittautumista pizza ja virvoketarjoilujen vuoksi!

DATOS-hanke rahoitetaan REACT-EU-välineen määrärahoista osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.

huld logo
Etteplan logo
Euroopan aluekehitysrahasto - Vipuvoimaa EU:lta.

DATOS-hanke