SOSTEtalk! 2019 on läpileikkaus sote-teemaan

Julkaistu 24.9.2019
Sostetalk
Tampere-talossa 7.-8.10. järjestettävä SOSTEtalk! 2019 on koulutus- ja seminaaritapahtuma, joka kokoaa yhteen noin 400 sosiaali- ja terveysalan asiantuntijaa. Tampereen yliopisto on mukana tapahtumassa yhteistyökumppanina.

Seminaarissa on tarkoitus erilaisilla puheenvuoroilla, työpajoilla sekä keskusteluilla syventyä ajankohtaisiin ja tulevaisuutta ennakoiviin sosiaali- ja terveysalan sisältöihin ja yhteiskunnallisiin aiheisiin. Tapahtuman teemoissa käsitellään hyvinvointitaloutta Suomessa ja Euroopassa, pohditaan arvokysymyksiä ja etiikkaa sekä keskustellaan kansalaisyhteiskunnan tilasta ja tulevaisuudesta.

Yliopistolla on laajaa ja monitieteistä sotea käsittelevää tutkimusta. Sote on tavalla tai toisella mukana ainakin lääke-, sosiaali- ja terveystieteissä, politiikan tutkimuksessa, tietojohtamistieteissä, taloustieteisissä  ja tietojärjestelmätieteissä. Yliopiston tavoitteena onkin saada aikaan monitieteistä sote-tutkimusta ja koota yhteen alan tutkijoita.

SOSTEtalk! – Hyvinvointitalouden aika