ProDigial: Miten infrarakentamisen sujuvuutta, laatua ja yhteistoiminnallisuutta parannetaan?

SijaintiWebinaari
Ajankohta11.10.2023 6.00–8.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Viitteelistä kuvituskuvaa digitalisaatiosta.
Infra-alan tuottavuus nousuun digiloikalla - ProDigial on neliosainen webinaarisarja, jonka aikana esitellään ohjelmassa toteutetut pilottihankkeet. Webinaarisarjan kolmannen tilaisuuden aiheena on infrarakentamisen sujuvuuden, laadun ja yhteistoiminnallisuuden parantaminen. Pilottihankkeina esitellään Turku, Lahti ja Tampere.

ProDigial-tutkimusohjelmassa toteutettiin 12 pilottihanketta, joista kerättiin tutkimusaineistoa mm. haastattelemalla, havainnoimalla sekä työpajatyöskentelyjen avulla. Pilottien kautta tutkittiin erityisesti, mitä vaikutuksia uusilla menetelmillä ja käytännöillä on tuottavuuteen.

Ohjelma 11.10.2023

case: Turku, Lahti ja Tampere

9–9.10  Tervetuloa
Maiju Örmä, Tampereen yliopisto, Tutkimuskeskus Terra

9.10–9.30  Syitä miksi infrarakennusurakat päätyvät markkinaoikeuteen
Juha-Matti Junnonen, Tampereen yliopisto

9.30–10.00  Yhteistoiminnallisuuden toimintamalli aluerakennushankkeessa, case Turku
Rami Tuokko, Vison Oy
Kimmo Suonpää, Turun kaupunki

10.00–10.30  Infrarakennushankkeen laadunosoituksen toimintamalli, case Lahti
Juha-Matti Junnonen, Tampereen yliopisto
Jani Tuhkanen, Lahden kaupunki

10.30–11.00 Sujuvan katuhankkeen toimintamalli, case Tampere
Maiju Örmä, Tampereen yliopisto
Milko Tietäväinen, Tampereen kaupunki

11.00 Tilaisuuden päätös
Maiju Örmä, Tampereen yliopisto

Tervetuloa kuulemaan kuinka ProDigial -tutkimusohjelma edistää infra-alan digi- ja tuottavuusloikkaa!

ProDigial-tutkimusohjelma

ProDigial-tutkimusohjelmassa kehitetään tuottavuutta parantavia keinoja ja toimintamalleja, edistetään digitalisaation hyödyntämistä infran koko elinkaarella sekä laaditaan niistä kokonaiskuva.

Tutkimuksessa keskeisenä osana ovat konkreettiset infrahankkeet, joissa uusia keinoja ja toimintamalleja testataan. Tutkimusohjelma jakaantuu neljään tutkimuskokonaisuuteen: elinkaaren läpäisevä tieto, hankinta ja yhteistyö, toimintakulttuurin muutos sekä tuottavuuden parantaminen.

Tulevat webinaarit:

Ke 8.11. klo 9-11 Millaisella kunnossapidon toiminnanohjausjärjestelmällä saadaan parhaat hyödyt? Miten tiedolla johtamista kannattaa kehittää katu- ja ratahankkeissa?
case Helsinki, Oulu ja Väylävirasto

Voit ilmoittautua mukaan joko yhteen tai vaikkapa kaikkiin webinaareihin kerralla. Kalenterikutsut webinaareihin saapuvat viikon sisällä sähköpostiin. Webinaarit ovat maksuttomia. Lisätietoa ja aikaisempien webinaarien materiaalit löydät ProDigial-webinaarit -sivulta.

Kaupunkien ja kuntien päättäjät ja viranomaiset, infra-alan asiantuntijat

Kalle Vaismaa, kalle.vaismaa@tuni.fi