MAB dosenttiluennnot: Ulkopoliittisen instituutin johtaja Mika Aaltola

PaikkakuntaKanslerinrinne 1, Tampere
Tampereen yliopiston keskustakampus, Pinni A -rakennus, Paavo Koli -sali; myös suoratoistona
22.9.2022 13.15–15.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Mika Aaltola henkilökuvassa.
Dosentit ovat keskeinen instuutio suomalaisessa akateemisessa yhteisössä, ja he tuovat tärkeän lisän tiedekuntien tutkimus- ja opetustoimintaan. Dosenttiluentosarjallaan johtamisen ja talouden tiedekunta (MAB) haluaa nostaa esiin tiedekunnan dosentteja ja heidän asiantuntijuuttaan. Ulkopoliittisen instituutin johtajan Mika Aaltolan luento aloittaa sarjan 22. syyskuuta. Luentoa voi seurata etäyhteydellä.

MAB tiedekunnan dosenttiluentosarja tarjoaa ajankohtaisia näkökulmia politiikan, hallintotieteiden, kauppatieteiden, tietojohtamisen ja tuotantotalouden ajankohtaisiin kysymyksiin.

Luentosarjan aloittava YTT Mika Aaltola on Ulkopoliittisen instituutin johtaja. Hän on myös kansainvälisen politiikan ja EU-suhteiden professori (osa-aikainen) Tallinnan yliopistossa, Virossa. Hänen osaamisalueitaan ovat Yhdysvaltojen globaali rooli, suurvaltapolitiikan dynamiikka, demokratian haavoittuvuus, pandemiaturvallisuus ja Suomen ulkopolitiikka.

Aaltola pitää luonnon englanniksi aiheesta suurvaltapolitiikka ja Suomi (Great Power Politics and Finland).

Mika Aaltola on kansainvälisen politiikan dosentti Tampereen yliopiston johtamisen ja talouden tiedekunnassa.

Luennoitsijan esittelee kansainvälisen politiikan yliopistonlehtori Anni Kangas.

Seuraa luentoa verkossa

Luentosarjan ohjelma

To 22.9.2022 klo 16.15–18 Paavo Koli -sali, Pinni A-rakennus, Keskustakampus
Johtaja Mika Aaltola, Ulkopoliittinen instituutti: Great Power Politics and Finland

To 13.10.2022 klo 16.15–18 Paavo Koli -sali, Pinni A-rakennus, Keskustakampus
Professori Harri Jalonen, Vaasan yliopisto: Complexity thinking: what, why and how

To 27.10.2022 klo 16.15–18 Paavo Koli -sali, Pinni A-rakennus, Keskustakampus
Apulaisprofessori (tenure track) Marjo Siltaoja, Jyväskylän yliopisto: Sustainable business transition – from values to impact

To 10.11.2022 klo 16.15–18 (ZOOM)
Dr Craig Fleisher: Configuring the 4-Sets: A Practice-Tested Model to Create Informational Alignment Among Mindsets, Skillsets, Toolsets and Datasets

To 17.11.2022 klo 16.15–18 FA032 Pieni Sali 1, Festia-rakennus, Hervannan kampus
Professori Juha Matti Lehtonen, Maanpuolustuskorkeakoulu: Puolustusyhteistyö ja yhteishankinnat

Luennot ovat kaikille avoimia eikä niihin tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Tervetuloa luennoille!

Kuva: FIIA - Ulkopoliittinen instituutti