Lasten akatemia la 18.11. "Mistä kaikki on syntynyt?"

SijaintiKansikatu 3, 33100 Tampere
Nokia Arenan Paidia
Ajankohta18.11.2023 10.00–11.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Lasten akatemia on 7–10 -vuotiaille suunnattu tilaisuus, jossa on mahdollisuus oppia uutta, kysyä kysymyksiä ja ehkäpä valmistua jossain kohtaa kandidaatiksikin!

Mistä kaikki on syntynyt?

Lauantaina 18.11.2023 klo 12–13, Nokia Arenan Paidia, Kansikatu 3, Tampere

Vieraana Syksy Räsänen, Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto

Tunnet varmaan jonkun, joka on opiskellut yliopistossa. Ehkä opettajasi, lääkäri, jonka vastaanotolla olet käynyt, tai vanhempasi? Yliopisto on kuin koulu aikuisille. Tampereen Lasten akatemiassa on luentoja kiinnostavista aiheista, viisaita opettajia ja professoreja, luentosali ja luennoista saatava opintokirja. Aivan niin kuin aikuisten yliopistossa!

Mistä ihmiset, Maapallo ja Aurinko ovat tulleet? Tämä kysymys on mietityttänyt ihmisiä todennäköisesti aina. Mistä kaikki on peräisin, ja miten maailmankaikkeus on oikein kehittynyt aikojen kuluessa? Helsingin yliopiston tutkija Syksy Räsänen saapuu kertomaan Lasten akatemiaan maailmankaikkeuden synnystä. Sukelletaan syvälle avaruuden ja maailman ihmeisiin.

Syksy Räsänen on kosmologi, eli ihminen joka työkseen tutkii maailmankaikkeutta. Hän on työskennellyt eri puolilla maailmaa, ja on nyt tutkijana Helsingin yliopistossa. Syksystä tuli kosmologi, koska hän halusi ymmärtää mahdollisimman tarkkaan, millainen todellisuutemme on.

Lasten akatemian tarkoituksena on innostaa Sinua kyselemään, ottamaan selvää ja tutkimaan. Luennoille ei tarvitse ilmoittautua. Lasten akatemia on suunnattu ainoastaan lapsille.  Lasten akatemian tekevät Sinulle yhteistyössä Tampereen yliopisto sekä Tampereen kaupungin kaupunkikulttuuriyksikkö.

Juniversity & Tampereen kaupungin kaupunkikulttuuriyksikkö

juniversity@tuni.fi