Kestävät hyvinvointijärjestelmät -retriitti 16.-18.8.2022

PääsymaksuMaksuton tapahtuma
kutsu-1.jpg
Kutsu Kestävät hyvinvointijärjestelmät -retriittiin Seilissä 16.–18.8.2022

Suomen Akatemian rahoittama Sustainable Welfare Systems -ohjelma vahvistaa Tampereen yliopiston hyvinvointijärjestelmien tutkimusprofiilia. Järjestämme 16.–18.8. 2022 Seilin saarella tutkimusretriitin, jonka tarkoituksena on koota Tampereen yliopiston eri alojen tutkijoita yhdessä ajattelemaan ja keskustelemaan, mitä kestävät hyvinvointijärjestelmät ovat ja voisivat olla, ja minkälaisia limittäisiä tai keskenään ristiriitaisiakin näkökulmia ja tulkintoja niihin liittyy. Retriitti perustuu dialogisuuden, kollektiivisuuden ja itseorganisoitumisen periaatteille. Retriitissä ei pidetä esitelmiä, vaan se koostuu keskusteluista ja työpajatyöskentelystä. Retriittiin osallistuminen (ohjelma, majoitus, ateriat ja edestakainen kuljetus Tampere-Seili-Tampere) on osallistujille maksutonta.

Kutsumme retriittiin mukaan tutkijoita, joiden tutkimusintressit jollain tavalla liittyvät kestävään hyvinvointiin. Retriittiin otetaan 20 osallistujaa, jotta voimme mahdollistaa vuorovaikutteisen keskustelun. Retriittiin haetaan kirjoittamalla lyhyt blogi-tyylinen teksti, jossa kirjoittaja pohtii oman asiantuntemuksensa ja tutkimusintressiensä näkökulmasta, miten hän ymmärtää kestävät hyvinvointijärjestelmät ja minkälaisia näkökulmia olisi tärkeää huomioida kestävien hyvinvointijärjestelmien tutkimisessa ja kehittämisessä. Hakutekstin ohjepituus on n. 500–700 sanaa. Tekstin deadline on 5.5.2022. Pohdi kirjoituksessasi, mitä kestävät hyvinvointijärjestelmät tarkoittavat oman asiantuntemuksesi valossa.

Kutsu kokonaisuudessaan ja ilmoittautumisohjeet löytyvät SWS-ohjelman sivuilta . Lisätietoja: Matias Heikkilä (matias.heikkila [at] tuni.fi)

Ilmoittaudu mukaan ja lähetä tekstisi tällä Forms-lomakkeella 5.5.2022 mennessä.

Sustainable Welfare Systems -tutkimusohjelma

Matias Heikkilä / matias.heikkila@tuni.fi