Johtamistyön uudet ulottuvuudet: vaikuttavuutta, vuorovaikutusta sekä voimaa analytiikasta

Ajankohta8.6.2021 6.00–9.00
Ilmoittautumisaika päättyy 8.6.2021,9.00
flowers.jpg
NewBI5-projektin loppuseminaari 8.6.2021 klo 9-12.

NewBI5 - Uutta kilpailukykyä älystä, intuitiosta, interaktiosta sekä tiedon integraatiosta

NewBI5-projektissa tutkitaan, miten johtamistyö ja sen prosessit liiketoiminnan kehittämisestä asiakasarvon tuottamiseen muuttuvat automatisoinnin, tekoälyn ja edistyneen analytiikan myötä, ja miten niitä voidaan hyödyntää erilaisissa yritysten toiminnoissa ja niiden johtamisessa. Projekti tarjoaa uniikin yhdistelmän talouden (kannattavuuden johtamisen), teknologioiden (signaalinkäsittelyn ja data-analyysin) sekä käyttäytymistieteiden (sosiaalipsykologian) tutkimusta Suomessa; yhteistyössä johtamistutkimuksen maailman huippujen kanssa (mm. Aarhus University).

Työtä on tehty neljässä innovatiivisessa verkostossa (Integrata, Evondos, Mobidiag ja ABB) ja laajemmassa hyödyntäjäjoukossa (ICT, palvelut ja teollisuus). Projektin rahoittajina ovat Business Finland, osallistuvat yritykset ja Tampereen yliopisto. Lisätietoja projektin sivuilta. Tilaisuuden järjestää Cost Management Center (CMC) -tutkimusryhmä Tuotantotalouden yksiköstä, Johtamisen ja talouden tiedekunnasta.

Projektin teemoja pähkinänkuoressa:

• Johtamistyön syvällinen, monitieteinen ymmärtäminen avaa uusia konkreettisia mahdollisuuksia uusille palveluille ja uudenlaiselle vaikuttavuudelle.
  • Tekoäly auttaa ymmärtämään palveluiden kysyntää ja liiketoimintapotentiaalia osana johtamistyötä.
  • Vuorovaikutuksen ja analytiikan ymmärtäminen tukevat suoraan uusien toimintojen, palveluiden ja vaikutusten syntymistä (tarjonnan kehittäminen kysyntää vastaamaan).

Kiinnostuitko? Tervetuloa loppuseminaariimme 8.6.2021 klo 9-12. Seminaarissa esitellään projektin keskeisiä näkökulmia sekä tutkimustulosten että caseyritystarinoiden kautta. Tilaisuus pidetään pääosin suomeksi, mutta mukana on myös suorituksen mittaamisen huippututkija Hanne Nørreklit Aarhusin yliopistosta Tanskasta. Ohjeet osallistumiseen annetaan ilmoittautuneille noin viikkoa ennen tapahtumaa.

Ilmoittaudu mukaan täältä ! Zoom-linkki lähetetään ilmoittautumisen perusteella. Ilmoittautumislinkkiä voi jakaa vapaasti. Ilmoittautumistiedot poistetaan webinaarin jälkeen.

Ohjelma 8.6.2021

9:00

Menestyksen resepti: organisaation ja sen jäsenten tukeminen, Teemu Laine (TAU)

9:20

Case Evondos: Terveysteknologian vaikutuksien fasilitointi, Mika Apell (Evondos), Vesa Tiitola (TAU)

TAUKO 9:45-10:00

10:00

Miten kulttuuria puhutaan todeksi itseohjautuvassa organisaatiossa, Sanni Tiitinen (TAU)

10:20

Inhimillisen asiantuntijatyön automatisoinnista - korvaako analytiikka ihmisen?, Tuomas Korhonen (TAU)

10:40

Case Integrata: HR-data ja sen hyödyntäminen, Hanna Hyytiäinen (Integrata)

TAUKO 11:05-11:20

11:20

Language games and values for practice and performance, Hanne Nørreklit (Aarhus University, Denmark)

11:50

Synthesis and closing words

Loppuseminaarin ohjelma saattaa vielä muuttua. Muutoksien ilmetessä pyrimme päivittämään ohjelman mahdollisimman pian.

Järjestäjä

Prof. Teemu Laine; Yliopistotutkija Tuomas Korhonen; Väitöskirjatutkija Vesa Tiitola

Tuomas Korhonen (tuomas.korhonen@tuni.fi)