Ikäihmisten hyvinvointi koronapandemian aikana ja sen jälkeen

SijaintiKeskustori 4, 33100 Tampere
Kulttuuritalo Laikku
Ajankohta7.4.2022 10.00–12.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Ikäihmisten hyvinvointi koronapandemian aikana ja sen jälkeen. Avoin seminaari Kulttuuritalo Laikku, luentosali. 7.4.2022 klo 13-15.
Vanheneminen ja sosiaalinen hyvinvointi (SoWell) -hanke järjestää kaikille avoimen seminaarin Ikäihmisten hyvinvointi koronapandemian aikana ja sen jälkeen.

Seminaari pidetään Tampereella Kulttuuritalo Laikun luentosalissa torstaina 7.4.2022 klo 13-15. Tilaisuudessa on mukana tutkijoita kertomassa uusimpia tutkimustuloksia sekä apulaispormestari Johanna Loukaskorpi kertomassa iäkkäiden pandemia-ajasta Tampereen kaupungin näkökulmasta.

Ohjelma:

• klo 13 Mikä on SoWell-tutkimus?, Gerontologian professori Marja Jylhä
  • klo 13.10 Ikäihmisten elämä pandemian aikana, Tampereen kaupungin näkökulma, Apulaispormestari Johanna Loukaskorpi
  • Keskustelu, 5 min.
  • klo 13.30 Iäkkäiden arki ja hyvinvointi korona-aikana, Tutkijatohtori Päivi Ahosola
  • klo 13.45 Kuinka ikäihmiset voivat? – SoWell-kyselytutkimuksen tuloksia, Dosentti Kristina Tiainen
  • klo 14 Digitalisaatio ja iäkkäiden hyvinvointi, Väitöskirjatutkija Outi Valkama
  • klo 14.15 Kommenttipuheenvuoro, Dosentti Jari Pirhonen
  • klo 14.30 Yhteinen keskustelu

Lämpimästi tervetuloa!

Vanheneminen ja sosiaalinen hyvinvointi (SoWell) on ikääntyvän väestön hyvinvointiin keskittyvä tutkimushanke. Hanke toteutetaan Tampereen yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnassa, Gerontologian tutkimuskeskuksessa (GEREC) sekä Ikääntymisen ja hoivan tutkimuksen huippuyksikössä (CoEAgeCare). Hanketta rahoittaa Päivikki ja Sakari Sohlbergin säätiö.

Lisätietoja SoWell-hankkeesta

Vanheneminen ja sosiaalinen hyvinvointi (SoWell) -hanke