Identiteettien historia, 5–10 op
- Kuvaus
- Suoritustavat
- Suoritustapa 1
- Suoritustapa 2
- Suoritustapa 3
Identiteettien historia (Osallistuminen opetukseen), suomi
Ohjelmassa oleva opetus
The History of Education in Modern Britain and Empire, Seminaari
Uskonto, arki ja tila Rooman kulttuuripiirissä n. 150 eaa - 450 jaa., Luento-opetus
Muistamisen ja unohtamisen historiaa – muistin politiikka ja kulttuurinen muisti, Luento-opetus
History of Identities, Crises and Reconstruction: Finnish and German perspective (online teaching)
History of Ukraine: Statehood and Identity, Luento-opetus
Pelko ja ahdistus antiikissa, keskiajalla ja uuden ajan alussa, Luento-opetus
Luento-opetus, Nationalismi ja eletty kansakunta
Tutustumme luentojen, oheisaineistojen sekä yksin ja ryhmissä tehtävien harjoitusten avulla erilaisiin tapoihin tarkastella esimerkiksi jokapäiväistä nationalismia (everyday nationalism), henkilökohtaista nationalismia (personal nationalism) ja kansallista välinpitämättömyyttä (national indifference). Pohdimme, mitä uutta esimerkiksi tunteiden ja kokemuksen historia voivat tuoda nationalismin, etnisyyden tai kansallisten identiteettien tutkimukseen. Harjoitustehtävien painopiste on Suomen 1900-luvun historiassa.
Oppimistavoitteet: Opiskelija oppii tuntemaan erilaisia nationalismin tutkimuksen teoreettisia suuntauksia ja osaa soveltaa niitä historiantutkimukseen.
Suoritustapa: Opiskelija suorittaa kurssin oppimispäiväkirjalla, jonka osia hän palauttaa Moodleen viikoittain kurssin aikana. Luennoilla opiskelijoille annetaan lisäaineistoja, joita opiskelijan odotetaan hyödyntävän tai analysoivan osana oppimispäiväkirjojaan. Oppimispäiväkirjan lopullinen versio palautetaan 5.5. mennessä.