Hyppää pääsisältöön
Selaat menneen lukuvuoden (2020–2021) opintotietoja.
Haluatko vaihtaa kuluvaan lukuvuoteen?
Opintojakso, lukuvuosi 2020–2021
ACC.120

Games, gamification, serious games and accessibility, 1 op

Tampereen yliopisto
Opetusperiodit
Aktiivinen periodissa 4 (8.3.2021–31.5.2021)
Aktiivinen periodissa 5 (1.6.2021–31.7.2021)
Koodi
ACC.120
Opetuskieli
englanti
Lukuvuosi
2020–2021
Opintojakson taso
Syventävät opinnot
Arvosteluasteikko
Hylätty-Hyväksytty
Vastuuhenkilö
Vastuuopettaja:
Markku Turunen
Vastuuopettaja:
Maija Hirvonen
Vastuuopettaja:
Camilla Lindholm
Vastuuopettaja:
Pauliina Baltzar
Vastuuorganisaatio
Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunta 100 %

The thematic module focuses on visual accessibility in games and VR experiences. It briefly introduces basics of visual accessibility, and some of the needs of individuals with different visual needs. Next, the lecture provides two main discussion points; 1. how most games are visually inaccessible, and how some mainstream games are accidentally accessible to large extent, and, 2. how games, and especially VR, experiences can be very valuable and allow access to life experiences that visually impaired individuals can’t easily access such as diving, mountain climbing, or even being a sniper in an army.

Osaamistavoitteet
Suoritustapa 1

Itsenäinen työskentely

08.03.2021 30.07.2021
Aktiivinen periodissa 4 (8.3.2021–31.5.2021)
Aktiivinen periodissa 5 (1.6.2021–31.7.2021)