Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, 10 op
- Kuvaus
- Suoritustavat
- Suoritustapa 1
Kandidaatintutkielmaseminaari, kasvatustieteet (Kandidaatintutkielmaseminaari, Osallistuminen opetukseen); englanti, suomi
Ohjelmassa oleva opetus
Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa, rauhallisesti etenevä ryhmä
Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Huom! Huolehti siitä, että Sisun opintosuunnitelmasi on kandidaatintutkielmaryhmään ilmoittautuessasi ajantasalla. Sisu tarkistaa, ovatko pakolliset edeltävät aineopintojen laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmäopinnot suoritettu ja lisäksi ilmoittautuneet opiskelijat sijoittuvat ryhmävalinnassa järjestykseen KK-tutkintoon suoritettujen opintopisteiden mukaan. Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat huomioidaan erikseen. Mahdollisuuksiasi päästä ryhmään parantaa se, että ilmoittaudut useampaan kuin yhteen ryhmään.
Kaikkien ryhmien opettajat antavat ohjausta laajasti erilaisista kasvatustieteellisistä aiheista. Esim. oman tutkimustyönsä pohjalta ohjaajilla on erityisasiantuntemusta seuraavista teemoista (mahdolliset opettajamuuutokset päivitetään tähän viimeistään elokuussa):
Alenius Pauliina: informaali ja formaali oppiminen, kulttuurinen
monimuotoisuus, ylirajaisuus, koulutuksen kansainvälistyminen; erityisesti laadulliset tutkimusmenetelmät
Hienonen Ninja: oppimisen ja koulunkäynnin tuki, koulutuksen arviointi, oppimistulokset, laaja-alainen osaaminen, määrälliset tutkimusmenetelmät
Härmä Kimmo: ympäristökasvatus ja kestävä kehitys, sis. sosiaaliset, kulttuuriset,
ekologiset ja poliittiset näkökulmat; monitieteisyys, sis. taide- ja
tiedekasvatuksen laadulliset tutkimusmenetelmät; kriittinen ajattelu ja
argumentaatio
Itäkare Susanna: sukupuolentutkimus, kriittinen kasvatustiede, sukupuolisensitiivinen kasvatus, kirjallisuuskasvatus, katsomuskasvatukseen liittyen, laadulliset tutkimusmenetelmät
Kurkikangas Armi: draamakasvatus, kirjallisuuskasvatus, tanssipedagogiikka, seksuaalisuus, elinikäinen oppiminen ja kasvatus
Marjokorpi Jenni: kieliopin ja kielitiedon opetus, suomen kielen ja kirjallisuuden didaktiikka, valmistava opetus, tiedonalakohtaiset lukutaidot, tieteenalatiedon rekontekstualisaatio, powerful knowledge, vaikeat aiheet opetuksessa, monimenetelmäinen tutkimus
Räihä Pekka: opettajaksi valikoituminen, opettajankoulutus, opettajan ammatillinen kasvu, opettajankoulutuksen kehittäminen ja tutkimus, opettajan työn tutkiminen, koulukulttuurin tutkimus
Saros Leila: määrälliset tutkimusmenetelmät, liikuntakasvatus, opettajan työ, ikä- ja sukupolvitutkimus
Siippainen Anna: yhteiskuntatieteellisesti virittynyt lapsuudentutkimus, lasten oikeudet ja osallisuus, varhaiskasvatuksen laatu, arviointi ja kehittäminen, tasa-arvo ja yhdenvertaisuus, laadulliset tutkimusmenetelmät