Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, 10 op
- Kuvaus
- Suoritustavat
- Suoritustapa 1
Kandidaatintutkielmaseminaari, kasvatustieteet (Kandidaatintutkielmaseminaari, Osallistuminen opetukseen); englanti, suomi
Ohjelmassa oleva opetus
Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa, rauhallisesti etenevä ryhmä
Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa, Kasvatustieteiden aineopintojen tutkielman aiemmin muualla suorittaneille
Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Kandidaatintutkielma, kasvatustieteet, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Huom! Huolehti siitä, että Sisun opintosuunnitelmasi on kandidaatintutkielmaryhmään ilmoittautuessasi ajan tasalla. Sisu tarkistaa, ovatko pakolliset edeltävät aineopintojen laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmäopinnot suoritettu ja lisäksi ilmoittautuneet opiskelijat sijoittuvat ryhmävalinnassa järjestykseen KK-tutkintoon suoritettujen opintopisteiden mukaan. Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat huomioidaan erikseen. Mahdollisuuksiasi päästä ryhmään parantaa se, että ilmoittaudut useampaan kuin yhteen ryhmään.
Ilmoittautumisvaiheessa toinen aineopintojen tutkimusmenetelmäjakso puuttuu: Jos olet suorittanut aiemmin kandidaatintutkielman edeltäviksi opinnoiksi määritellyistä kasvatustieteiden aineopintojen tutkimusmenetelmäkursseista (KAS.KAA.310 Laadulliset tutkimusmenetelmät tai KAS.KAA.320 Määrälliset tutkimusmenetelmät) toisen ja olet 2. periodissa tekemässä jälkimmäistä näistä opintojaksoista, voit ilmoittautua 3. periodissa alkavaan kandidaatintutkielmaryhmään (Sisu antaa ilmoittautuessa tiedon "ei täytä vaatimuksia"). Etusijalla ovat ne, joilla on molemmat opintojaksot jo suoritettuna, mutta jos kandidaatintutkielmaryhmissä on tilaa, voidaan sinut ottaa valinnassa huomioon.
Ryhmien opettajat antavat ohjausta laajasti erilaisista kasvatustieteellisistä aiheista. Esim. oman tutkimustyönsä pohjalta ohjaajilla on erityisasiantuntemusta seuraavista teemoista:
(Huom! Mahdolliset muutokset opettajalistaan päivitetään ennen ilmoittautumisen alkamista)
Kivimäki Mirka: varhaiskasvatus ja esiopetus, varhaiskasvatuskäytännöt ja -politiikat, laadulliset tutkimusmenetelmät, diskurssianalyysi
Kujala Tiina: opetussuunnitelmatutkimus, liikuntakasvatus, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo, koulu ja opettajuus
Riihivuori Niina: varhaiskasvatuksen työelämä, opetusharjoitteluiden tutkimus, lasten arki ja leikki, laadulliset tutkimusmenetelmät
Tanner Elisa: Alle 3-vuotiaiden pedagogiikka, leikki, ammatillinen kasvu, mentorointi varhaiskasvatuksessa
Vainikainen Mari-Pauliina: Kasvatuspsykologinen näkökulma oppimiseen ja motivaatioon, erityispedagogiikka, koulutuksen tasa-arvo, laaja-alainen osaaminen, määrälliset tutkimusmenetelmät. Työn toteutustapa ensisijaisesti kirjallisuuskatsaus. Empiiriset työt ainoastaan valmiista tutkimusaineistoista.