Visa Hokkanen: ”Insinööri soveltuu moneksi”

Julkaistu 26.10.2021
,
päivitetty 26.10.2021
Tampereen ammattikorkeakoulu
Visa Hokkanen_TAMK
Tampereen ammattikorkeakoulusta tietotekniikan insinööriksi valmistuneelle Visa Hokkaselle tutkinto on tarjonnut mahdollisuuden luoda asiakasarvoa yrityksissä muuttuvassa maailmassa.

Kuka olet?

Olen 42-vuotias ja asun perheeni kanssa Ylöjärvellä. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kaksi lasta.

Millainen on työhistoriasi?

Opiskelujeni alkuvaiheessa työskentelin muun muassa piirilevyjen kokoonpanolinjalla Flextronicsilla ja markkinointiyrityksessä toteuttamassa kampanjoita. Ohjelmointitaitojen karttuessa pääsin mukaan Novatron Oy:n kasvutarinaan ohjelmistokehittäjän, tuotekehityspäällikön ja teknologiajohtajan rooleissa. Nykyisin olen Infrakit Group:n tuotejohtaja, ja teen hybriditöitä Ylöjärven ja Espoon välillä.

Millaista opiskeluaikasi oli?

Opiskelijaelämä oli kokonaisuutena todella antoisaa. Muistan, että motivaationi opiskeluun syventyi entisestään, kun pääsin soveltamaan oppimaani työnantajani oikeissa projekteissa. Haastavinta oli abstrakteimmat kurssit, joihin en välittömästi löytänyt tosielämän maadoituspintaa.

Myöhemmin olen ymmärtänyt, että insinöörikoulutuksen tarkoitus ei ole kaataa viimeisintä alan tietoa päähän vaan opettaa oppimaan, kirjoittamaan, laskemaan ja mallintamaan ympärillä olevaa maailmaa.

Kenelle suosittelet tietotekniikan insinöörin koulutusta?

Suosittelen insinöörikoulutusta, jos sinua kiinnostavat erilaiset teknologiakeskeiset tuotekehitys-, asiantuntija- tai asiakaspalvelutyöt  tulevaisuudessa. Mielestäni insinööri soveltuu moneksi.

Tutustu tietotekniikan tutkinto-ohjelmaan