Hyppää pääsisältöön

Työtehtävät

o Tutkija Taloushallinnon digitalisointi ja yhteisöllinen oppiminen toimintatutkimuksen keinoin -hankkeessa

 

 

Osaamisalueiden kuvaus

o Työhyvinvointi, työn merkityksellisyys

o Akateeminen työ, suorittava työ 

o Työyhteisöt, johtaminen, osallisuus, resilienssi

o Työn tehostaminen ja digitalisoiminen

o Maahanmuuttajien työllistymisen tukeminen

o Toimintatutkimus, yhteisöllinen oppiminen, seuranta- ja arviointitutkimus 

 

 

Luottamustoimet

Aikuiskasvatuksen Tutkimusseura ry, rahastonhoitaja, marraskuu 2014 - 

Tutkimusyksikkö

Yhteiskuntatieteiden tiedekunta

Tieteenalat

Kasvatustiede (aikuiskasvatus), kauppatieteet

Merkittävimmät julkaisut

Tapanila, K. (2022). Työn merkityksellisyyden rakentaminen osana tutkija-opettajien ammatillista kasvua muuttuvassa yliopistossa. Tampereen yliopiston väitöskirjat 614. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2433-9

Tapanila, K. & Saari, T. & Pyöriä, P. & Otonkorpi-Lehtoranta, K. & Melin, H. (2024). Vastavuoroinen joustavuus osana teollisuusyritysten resilienssiä kriisitilanteissa. Työpoliittinen aikakauskirja 67(1), 8-19 https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/165467/TAK_1_2024_web_2802.pdf

Saari, T., Pyöriä, P., Koivunen, T., Leinonen, M., Tapanila, K. & Melin, H. (2023). Suorittavan työn tekijät korona-aikana. Koronapandemia, työ ja yhteiskunta: Muuttuiko Suomi?. Teoksessa Mäkikangas, A. & Pyöriä, P. (toim.). Gaudeamus, 67-85

Saari, T., Leinonen, M. & Tapanila, K. (2022). Sources of Meaningful Work for Blue-Collar Workers. Social Sciences 11(1), 2; https://doi.org/10.3390/socsci11010002

Tapanila, K. (2021). Työn merkityksellisyyden rakentaminen ja jännitteet muuttuvassa yliopistossa. Työelämän tutkimus 19 (2), 147–173. DOI: https://doi.org/10.37455/tt.96000

Tapanila, K., Siivonen, P. & Filander, K. (2020) Academics’ social positioning towards the restructured management system in Finnish universities, Studies in Higher Education 45 (1), 117–128.

Tapanila, K. (2020). Akateemisen työn merkityksellisyys ja yliopiston muuttuvat vaatimukset. Aikuiskasvatus 40 (1), 36–51.   

Heimo, S., Tapanila, K., Ojapelto, A. & Heikkinen, A. (2020). The potential of peer guidance in empowering migrants for employment. European Journal for Research on the Education and Learning of Adults 11(3), 335-348. 

Heimo, S., Tapanila, K., Ojapelto, A., & Heikkinen, A. (2020). ”Voimaannuttava vapaaehtoinen vertaisohjaus” aikuiskasvatuspolitiikkaa muovaamassa: Esimerkki maahanmuuttajien työllistämishankkeesta. Aikuiskasvatus, 40(4), 290-304. 

Tapanila, K. (2018). Koulutusko osallisuuden avain? Aikuiskasvatus 38 (2), 156–158.