Tampereen yliopisto
nestori.kilpi [at] tuni.fi (nestori[dot]kilpi[at]tuni[dot]fi)
Uusimmat julkaisut
Ennustaako digitaalisen teknologian käyttö koulussa matalampia PISA-tuloksia vai päinvastoin? – Oppilaiden raportoima digitaalisen teknologian käyttö koulussa ja sen yhteys lukutaidon tehtävistä suoriutumiseen PISA-tutkimuksissa vuosina 2000–2018
Kilpi, N., Hienonen, N. & Vainikainen, M.-P., 2024, Digitalisaatio oppimisen ja oppimistulosten selittäjänä. Oinas, S. & Vainikainen, M.-P. (toim.). Jyväskylä: Suomen kasvatustieteellinen seura, s. 133-165 33 Sivumäärä (Kasvatusalan tutkimuksia; nro 86).Tutkimustuotos: Luku › Tieteellinen › vertaisarvioitu
PISA 2022 Luova ajattelu
Hienonen, N., Kilpi, N., Nilivaara, P. & Vainikainen, M.-P., 18 kesäk. 2024, Tampereen yliopisto. 41 Sivumäärä ( Koulutuksen, arvioinnin ja oppimisen tutkimuskeskus REALin julkaisuja; Vuosikerta 2024, nro 2)Tutkimustuotos: Tutkimusraportti
Digitalisaation vaikutus oppimistilanteisiin, oppimiseen ja oppimistuloksiin yläkouluissa: Kansallisen tutkimushankkeen ensituloksia suosituksineen
Oinas, S., Vainikainen, M.-P., Asikainen, M., Gustavson, N., Halinen, J., Hienonen, N., Kiili, C., Kilpi, N., Koivuhovi, S., Kortesoja, L., Kupiainen, R., Lintuvuori, M., Mergianian, C., Merikanto, I., Mäkihonko, M., Nazeri, F., Nyman, L., Polso, K.-M., Schöning, O. & Svedholm-Häkkinen, A. M. & 2 muuta, , 2023, Tampereen yliopisto. 22 SivumääräTutkimustuotos: Tutkimusraportti
Suhteellisen iän yhteys PISA 2018 -tutkimuksen lukutaidon ja matematiikan arviointialueiden tuloksiin Suomessa
Huusela, M. & Kilpi, N., 2022, Tampereen yliopisto.Tutkimustuotos: Diplomityö tai pro gradu -työ