

Mika Yrjölä
Oma esittely
Tutkimukseni kohteena ovat liiketoiminnan transformaatiot, liiketoimintamallit, kaupan ala ja vertaiskauppa.
Tietoni yliopiston tutkimustietoportaalissa.
Työtehtävät
Opetus, ohjaus ja tutkimus
Osaamisalueiden kuvaus
Markkinoinnin johtamiseen, organisointiin ja kannattavuuteen liittyvät teemat
Tärkeimmät saavutukset
Vuoden luennoitsija 2024
Vuoden luennoitsija 2017
Tutkimuskohteet
Liiketoimintamallit, arvolupaukset, asiakaslähtöisyys, strateginen markkinointi, kyvykkyydet
Uusimmat julkaisut
An experiential perspective on uncertainty in peer-to-peer platform services
Pérez López, R., Yrjölä, M., Becker, L., Panina, E. & Saarijärvi, H., 2025, julkaisussa: JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT. 36, 6, s. 29-52 24 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Business-to-business platforms
Mattila, M., Mikkonen, M. & Yrjölä, M., toukok. 2025, Elgar Encyclopedia of Innovation Management. Eriksson, P., Montonen, T., Laine, P.-M. & Hannula, A. (toim.). Edward Elgar, s. 62-66 (Elgar Encyclopedias in Business and Management).Tutkimustuotos: Ensyklopedia-artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Value propositions of artificial intelligence in retailing
Yrjölä, M., Hautamäki, P. & Ranta, R., 2025, julkaisussa: International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. 35, 4, s. 355–382Tutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Crafting value propositions for an AI-enhanced digital platform
Mattila, M. & Yrjölä, M., 2024, Handbook of Services and Artificial Intelligence. Scupola, A., Sundbo, J., Fuglsang, L. & Henten, A. (toim.). Edward Elgar, s. 250-264Tutkimustuotos: Luku › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Customer-centric organization: Creating customer value for competitive advantage
Yrjölä, M. & Hokkanen, H., 2024, Business Competitiveness and Sustainability: Theory, Practice, and Future Challenges. Arraya, M. & Ferreira, J. J. (toim.). London: Routledge, s. 110-125 16 SivumääräTutkimustuotos: Luku › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Digital Technologies and the Issues, Tasks, and Knowledge of Sales Teams
Yrjölä, M., Hautamäki, P. & Mattila, M., 2024, Digital Marketing: Analyzing its Transversal Impact. Botelho Pires, P., Duarte Santos, J. & Veiga Pereira, I. (toim.). Boca Raton: CRC Press, s. 111-130 20 SivumääräTutkimustuotos: Luku › Tieteellinen › vertaisarvioitu
How AI augments value creation: towards a model of human-AI cooperation in services research
Rusthollkarhu, S., Mattila, M., Aarikka-Stenroos, L. & Yrjölä, M., 2024, Handbook of Services and Artificial Intelligence. Scupola, A., Sundbo, J., Fuglsang, L. & Henten, A. (toim.). Edward Elgar, s. 195-214Tutkimustuotos: Luku › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Paradox blindness: How managers frame coopetition
Yrjölä, M., Niittymies, A. & Tabas, A. M., heinäk. 2024, julkaisussa: Industrial Marketing Management. 120, s. 160-174 15 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Customer Orientation: The Case of Creating Value in Ecosystems
Yrjölä, M., Niittymies, A. & Tabas, A. M., 2023, Reconfiguration of Business Models and Ecosystems: Decoupling and Resilience. Marinova, S. T. & Marinov, M. A. (toim.). New York: Routledge, s. 163-184 22 SivumääräTutkimustuotos: Luku › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Retail metamorphosis – how retailing reconfigures itself for the future
Närvänen, E., Yrjölä, M. & Saarijärvi, H., 2023, julkaisussa: International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. 33, 5, s. 441-444Tutkimustuotos: Pääkirjoitus › Tieteellinen