Englanninkielisiin maisteriohjelmiin hyväksyttiin yli 1000 opiskelijaa

Julkaistu 25.4.2023
A student in Tampere.
Kuva: Rami Hanafi
Tammikuussa päättyneessä Tampereen yliopiston englanninkielisten maisteriohjelmien haussa vastaanotettiin ennätysmäärä hakemuksia, joista kaikkiaan valituksi tuli 1 097 hakijaa. Tarjolla oli 35 englanninkielistä maisteriohjelmahakukohdetta. Opinnot alkavat elokuussa 2023.

Hakukohteisiin jätettiin yhteensä lähes 10 000 hakemusta ja yksittäisiä hakijoita oli yhteensä 5 295. Hakijoiden oli mahdollista hakea kolmeen eri koulutukseen.

Eniten valittuja oli Computing Sciences -ohjelman hakukohteisiin Software, Web & Cloud (87 valittua opiskelijaa), Statistical Data Analytics (68), Human-Technology Interaction (50) ja Data Sciences (45). Myös Electrical Engineering -ohjelman hakukohteen Wireless Communications and RF Systems hyväksyttiin 50 opiskelijaa. Lisäksi Sustainable Digital Life -ohjelmaan valittiin 44, Public and Global Health -ohjelmaan 42 ja Industrial Engineering and Management -ohjelman Business and Technology -hakukohteeseen valittiin 41 opiskelijaa.

Hyväksytyt opiskelijat edustavat 73:a eri kansalaisuutta. Hyväksytyistä opiskelijoista 10 prosenttia oli Suomesta. EU/ETA-alueen sisältä hyväksyttyjä oli 7 prosenttia ja EU/ETA-alueen ulkopuolisia 83 prosenttia. Hyväksyttyjä opiskelijoita oli 21 prosenttia kaikista hakijoista.

– Uusia kansainvälisiä opiskelijoita on hyväksytty nyt tänä keväänä enemmän kuin aikaisempina vuosina. Lahjakkaiden hakijoiden määrä on kasvanut ja siitä olemme erityisen iloisia yliopistolla. Haluan lähettää kaikille valituille lämpimät onnittelut, nähdään syksyllä! sanoo koulutuksen vararehtori Marja Sutela.

Kaikille hakijoille on ilmoitettu valinnan tuloksesta sähköpostilla.

Lisätietoa

Koulutuksen vararehtori Marja Sutela, 040 721 5204, marja.sutela [at] tuni.fi
Palvelupäällikkö, opiskelija- ja hakijapalvelut Meeri Oikemus, 040 849 0594, meeri.oikemus [at] tuni.fi