Skip to main content
You are browsing the curriculum of a past academic year (2021–2022).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Teaching schedule, curriculum year 2021–2022

Social, health and employment policies, Essay

Essay (Finnish)
1.1.2022 – 31.7.2022
Active in period 3 (1.1.2022–6.3.2022)
Active in period 4 (7.3.2022–15.5.2022)
Active in period 5 (16.5.2022–31.7.2022)

Esseesuoritukseen ei ole valmiita otsikkoja/aiheita vaan kukin opiskelija voi kirjallisuuteen alustavasti perehdyttyään ehdottaa itseään kiinnostavaa teemaa kurssin koordinaattorille sähköpostitse (katja.kuukka@tuni.fi). Esseesuoritukselle ei ole erillistä Moodle-alustaa.

Esseessä tulee käyttää kaikkia neljää alla lueteltua teosta oman pohdinnan tukena (toki kaikkia ei välttämättä pysty käyttämään yhtä paljon, mutta jokaiseen tulee olla perehtynyt), muita lähteitä saa käyttää oman harkinnan mukaan. Muutoin esseen tulee noudatella SOC:n yleistä esseeohjetta https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2019-10/ykt_esseeohje.pdf. Esseen suositeltu pituus on 12-15 tekstisivua + lähdeluettelo.

Esseen palautus sähköpostitse katja.kuukka@tuni.fi lukuvuoden aikana (ei varsinaista aikarajaa, toteutus on jatkuvasti opetusohjelmassa).

KIRJALLISUUS

1. Sihto, Marita; Palosuo, Hannele; Topo, Päivi; Vuorenkoski, Lauri; Leppo, Kimmo (2013) Terveyspolitiikan perusta ja käytännöt. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. http://www.julkari.fi/handle/10024/104409

2. Sinclair, Stephen (2016) Introduction to Social Policy Analysis: Illuminating Welfare. Bristol: Policy Press. TAI Greve, Bent (2018) Social and Labour Market Policy. The Basics. Taylor & Francis.

3. Havakka, Pauliina, Niemelä, Mikko & Uusitalo, Hannu (toim.) (2017) Sosiaalivakuutus. 2. uudistettu painos. Helsinki: FinVa.

4. Taimio, Heikki (toim.) (2015) Hyvinvointivaltio 2010-luvulla – mitä kello on lyönyt? Raportteja 30. Helsinki: Palkansaajien tutkimuslaitos. https://www.jhl.fi/wp-content/uploads/legacy/hyvinvointivaltio_2010-luvulla.pdf

Study methods
Learning environments
Required performances

Esseee

Essee

Method of attainment
Independent study
Language of instruction
Finnish
Responsible organisation
Faculty of Social Sciences
Persons responsible
Responsible teacher:
Katja Kuukka
Primary course unit