Skip to main content
Teaching schedule, curriculum year 2023–2024

Bachelor's Thesis Seminar (Education), Bachelor's thesis

Bachelor's thesis (Finnish)
5.9.2023 – 15.12.2023
Active in period 1 (1.8.2023–22.10.2023)
Active in period 2 (23.10.2023–31.12.2023)

Huom! Huolehti siitä, että Sisun opintosuunnitelmasi on kandidaatintutkielmaryhmään ilmoittautuessasi ajantasalla. Sisu tarkistaa, ovatko pakolliset edeltävät aineopintojen laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmäopinnot suoritettu ja lisäksi ilmoittautuneet opiskelijat sijoittuvat ryhmävalinnassa järjestykseen KK-tutkintoon suoritettujen opintopisteiden mukaan. Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat huomioidaan erikseen. Mahdollisuuksiasi päästä ryhmään parantaa se, että ilmoittaudut useampaan kuin yhteen ryhmään.


Kaikkien ryhmien opettajat antavat ohjausta laajasti erilaisista kasvatustieteellisistä aiheista. Esim. oman tutkimustyönsä pohjalta ohjaajilla on erityisasiantuntemusta seuraavista teemoista (mahdolliset opettajamuuutokset päivitetään tähän viimeistään elokuussa):

Alenius Pauliina: informaali ja formaali oppiminen, kulttuurinen monimuotoisuus, ylirajaisuus, koulutuksen kansainvälistyminen; erityisesti laadulliset tutkimusmenetelmät

Hienonen Ninja: oppimisen ja koulunkäynnin tuki, koulutuksen arviointi, oppimistulokset, laaja-alainen osaaminen, määrälliset tutkimusmenetelmät

Härmä Kimmo: ympäristökasvatus ja kestävä kehitys, sis. sosiaaliset, kulttuuriset, ekologiset ja poliittiset näkökulmat; monitieteisyys, sis. taide- ja tiedekasvatuksen laadulliset tutkimusmenetelmät; kriittinen ajattelu ja argumentaatio

Itäkare Susanna: sukupuolentutkimus, kriittinen kasvatustiede, sukupuolisensitiivinen kasvatus, kirjallisuuskasvatus, katsomuskasvatukseen liittyen, laadulliset tutkimusmenetelmät

Kurkikangas Armi: draamakasvatus, kirjallisuuskasvatus, tanssipedagogiikka, seksuaalisuus, elinikäinen oppiminen ja kasvatus

Marjokorpi Jenni: kieliopin ja kielitiedon opetus, suomen kielen ja kirjallisuuden didaktiikka, valmistava opetus, tiedonalakohtaiset lukutaidot, tieteenalatiedon rekontekstualisaatio, powerful knowledge, vaikeat aiheet opetuksessa, monimenetelmäinen tutkimus

Räihä Pekka: opettajaksi valikoituminen, opettajankoulutus, opettajan ammatillinen kasvu, opettajankoulutuksen kehittäminen ja tutkimus, opettajan työn tutkiminen, koulukulttuurin tutkimus

Saros Leila: määrälliset tutkimusmenetelmät, liikuntakasvatus, opettajan työ, ikä- ja sukupolvitutkimus

Siippainen Anna: yhteiskuntatieteellisesti virittynyt lapsuudentutkimus, lasten oikeudet ja osallisuus, varhaiskasvatuksen laatu, arviointi ja kehittäminen, tasa-arvo ja yhdenvertaisuus, laadulliset tutkimusmenetelmät


Learning environments
Grading
Required performances

Groups

Group 1: lähiopetus
Teachers
Location

Group 2: lähiopetus
Teachers
Location

Group 3: osittain etäopetusta
Teachers
Location

Group 4: etäopetus
Teachers

Group 5: osittainen etäopetus
Teachers
Location

Group 6:
Teachers
Location

Group 7: etäopetus
Teachers

Group 8: etäopetus
Teachers

Group 9: lähiopetus
Teachers
Location

Method of attainment
Participation in teaching
Language of instruction
English, Finnish
Responsible organisation
Faculty of Education and Culture
Persons responsible
Responsible teacher:
Pekka Räihä
Responsible teacher:
Armi Kurkikangas
Responsible teacher:
Leila Saros
Responsible teacher:
Susanna Itäkare
Responsible teacher:
Anna Siippainen
Responsible teacher:
Pauliina Alenius
Responsible teacher:
Ninja Hienonen
Responsible teacher:
Kimmo Härmä
Responsible teacher:
Jenni Marjokorpi
Primary course unit