Skip to main content
You are browsing the curriculum of a past academic year (2021–2022).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Teaching schedule, curriculum year 2021–2022

Bachelor's Thesis Seminar (Education), Bachelor's thesis

Bachelor's thesis (Finnish)
31.8.2021 – 25.1.2022
Active in period 1 (1.8.2021–23.10.2021)
Active in period 2 (24.10.2021–31.12.2021)
Active in period 3 (1.1.2022–6.3.2022)

HUOM! Ryhmä 6 ei ennakkotiedoista poiketen toteudu. Siihen ei siis kannata ilmoittautua! (tieto lisätty 11.8.2021 klo 12.18)


Ryhmien opettajat antavat ohjausta laajasti erilaisista kasvatustieteellisistä aiheista. Esim. oman tutkimustyönsä pohjalta ohjaajilla on erityisasiantuntemusta seuraavista teemoista:

Alanen Paula (järjestelmissä vielä sukunimenä Kuusipalo) ryhmät 1 ja 9, opettajan nimi lisätään ryhmän tietoihin niin pian kuin mahdollista. HUOM! Ryhmän 1 ensimmäinen kerta on 14.9.): Koulutusjärjestelmän yhteiskunnalliset ulottuvuudet, koulutuspolitiikan ohjauskeinot, koulutus yksilön elämänkulussa, koulutuksen tasa-arvo ja yhdenvertaisuus, haavoittuvat väestöryhmät, Euroopan Unioni, tieteen ja teknologian tutkimus, aikuiskasvatus, määrälliset ja laadulliset menetelmät, valmiit tutkimusaineistot (mm. dokumentti-, haastattelu- ja kyselyaineistot)

Forsell Joni: koulutuspolitiikka, valta ja hallinta, kriittinen tutkimus, kasvatussosiologia

Rantavuori Laura: siirtymä esiopetuksesta alkuopetukseen, moniammatillinen yhteistyö esiopetuksen ja koulun rajavyöhykkeellä, joustava esi- ja alkuopetus, kaksivuotinen esiopetus, relationaalinen asiantuntijuus

Räihä Pekka: opettajaksi valikoituminen, opettajankoulutus, opettajan ammatillinen kasvu, opettajankoulutuksen kehittäminen ja tutkimus, opettajan työn tutkiminen, koulukulttuurin tutkimus

Mäkinen Sirpa: opetus ja opiskelu korkeakouluissa, työelämän koulutus ja työssä oppiminen, aikuiskasvatus, määrälliset ja laadulliset menetelmät, valmiit tutkimusaineistot

Mykkänen Arttu: Leikki ja leikillisyys, vuorovaikutus, varhaisvuosien oppiminen ja motivaatio, sosioemotionaalinen kehitys ja tunnekasvatus, opetusharjoitteluiden tutkimus, laadulliset menetelmät erityisesti videoanalyysi.

Nurhonen Linda: -varhaisiän musiikkikasvatus, leikki, sosioemotionaalinen kehitys ja tunnekasvatus (erityisesti myötätunto), varhaiskasvatuksen johtamiseen liittyvät teemat

Saros Leila: määrälliset tutkimusmenetelmät, liikuntakasvatus, opettajan työ, ikä- ja sukupolvitutkimus

Study methods
Grading
Required performances

Alternative learning events among themselves

Group 1:
Teachers

Group 2: Mäkinen
Teachers

Group 3: Mykkänen
Teachers
Location

Group 4: Räihä
Teachers

Group 5: Forsell
Teachers

Group 6: / Ryhmän 6 opetusta ei toteuteta. Älä siis ilmoittaudu tähän

Group 7: Rantavuori
Teachers

Group 8: Saros
Teachers

Group 9:
Teachers

Group 10: Nurhonen
Teachers

Method of attainment
Participation in teaching
Language of instruction
English, Finnish
Responsible organisation
Faculty of Education and Culture
Persons responsible
Responsible teacher:
Sirpa Mäkinen
Responsible teacher:
Arttu Mykkänen
Responsible teacher:
Pekka Räihä
Responsible teacher:
Joni Forsell
Responsible teacher:
Laura Rantavuori
Responsible teacher:
Paula Alanen
Responsible teacher:
Leila Saros
Responsible teacher:
Linda Nurhonen
Primary course unit