Skip to main content
You are browsing the curriculum of a past academic year (2019–2020).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Teaching schedule, curriculum year 2019–2020

Adult Education, Citizenship and Working Life, Exam

Exam (Finnish)
15.10.2019 – 14.8.2020
Active in period 1 (1.8.2019–20.10.2019)
Active in period 2 (21.10.2019–31.12.2019)
Active in period 3 (1.1.2020–1.3.2020)
Active in period 4 (2.3.2020–31.5.2020)
Active in period 5 (1.6.2020–31.7.2020)

Exam (Finnish)

Kaikki tenttivät tämän kirjan:

Illeris, K. (2018). Contemporary theories of learning: learning theorists... in their own words. 2nd Edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group.

Lisäksi opiskelijat valitsevat alla olevasta listasta kolme teosta:

Hökkä, P., Paloniemi, S., Vähäsantanen, K., Herranen, S., Manninen, M., & Eteläpelto, A. (toim.) (2014). Ammatillisen toimijuuden ja työssä oppimisen vahvistaminen – Luovia voimavaroja työhön! Jyväskylä: Jyväskylä University Printing House.
https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/44975/978-951-39-6020-9.pdf?sequence=1#page=18

Pitkänen, P., Keisala, K., & Niiranen, V. (toim.) (2017). Tavoitteena sujuva arki: Kulttuurien välinen työ sosiaali- ja terveydenhuollon työyhteisöissä. Tampere: TUP.
https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/102409/Pitkanen_ym_Tavoitteena_sujuva_arki.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Luhtakallio, E. & Mustaranta, M. (2017). Demokratia suomalaisessa lähiössä. Helsinki: Into.

Bäcklund, P., Häkli, J., & Schulman, H. (toim.) (2017). Kansalaiset kaupunkia kehittämässä. Tampere: TUP.
http://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/102475/Backlund_ym_Kansalaiset_kaupunkia_kehittamassa.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Suoranta, A. & Leinikki, S. (2018). Rapautuvan palkkatyön yhteiskunta: mikä on työn ja toimeentulon tulevaisuus? Vastapaino.

Pyöriä, P. (toim.) (2017). Työelämän myytit ja todellisuus. Helsinki: Gaudeamus.’

Ford, M. (2017). Robottien kukoistus: teknologia ja massatyöttömyyden uhka. (Rise of the robots, käännös Kirsi Laitila.) Sammakko.

Study methods
Grading
Required performances

Kirjatentti

Kirjatentti

Method of attainment
Exam
Language of instruction
Finnish
Responsible organisation
Faculty of Education and Culture
Persons responsible
Responsible teacher:
Hanna Toiviainen
Primary course unit