Skip to main content
You are browsing the curriculum of an upcoming academic year (2024–2025).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Degree programme, curriculum year 2024–2025

Bachelor's Programme in Biotechnology and Biomedical Engineering, 180 cr

Tampere University
Learning outcomes

Luonnontieteiden tai tekniikan kandidaatin tutkinnon suoritettuaan opiskelija:

- Tuntee bioteknologian ja biolääketieteen tekniikan perusteet.

- Ymmärtää alansa tieteellistä ajattelua ja päättelyä.

- Osaa soveltaa tieteellisiä työskentelytapoja tiedon hankintaan, analysointiin ja raportointiin.

- Kykenee turvalliseen laboratoriotyöskentelyyn.

- Osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa.

- Ymmärtää alansa tutkimuseettiset periaatteet ja toimii niiden mukaisesti.

- Pystyy seuraamaan ja tulkitsemaan alansa kehitystä ja sen yhteiskunnallista merkitystä.

- Kykenee osallistumaan alansa yhteiskunnalliseen keskusteluun.

- Ottaa kaikessa työskentelyssään huomioon monenlaiset toimijat.

- Omaa hyvät työyhteisötaidot ja osaa toimia moniammatillisessa ympäristössä.

- Ymmärtää, että asiantuntijana kehittyminen on elinikäinen prosessi ja oppii sietämään omaa keskeneräisyyttään.

- Omaa peruskäsityksen alan innovaatiotoiminnasta ja yrittäjyydestä.

- Viestii asiantuntijana suullisesti ja kirjallisesti äidinkielen lisäksi myös toisella kotimaisella ja yhdellä vieraalla kielellä.

- Ymmärtää oman alansa kansainvälisen luonteen.

- Opiskelija osaa selittää kestävän kehityksen ulottuvuudet, tunnistaa omalle alalle keskeiset kestävän kehityksen tavoitteet ja ymmärtää niiden merkityksen omassa toiminnassaan tulevaisuuden asiantuntijana ja päättäjänä.


Lisäksi luonnontieteiden kandidaatin tutkinnon suoritettuaan opiskelija:

- Omaa laaja-alaisen ja vankan osaamisen biotieteiden perusteista.

- Ymmärtää biotieteiden mahdollisuudet tutkimuksessa ja sovelluksissa.


Lisäksi tekniikan kandidaatin tutkinnon suoritettuaan opiskelija:

- Omaa laaja-alaisen ja vankan osaamisen matemaattis-luonnontieteellisistä perusteista.

- Ymmärtää tekniikan mahdollisuudet lääketieteen ja bioteollisuuden sovelluksissa.

Content description

Tulevaisuuden yhteiskunnassa tarvitaan enenevästi asiantuntijoita, jotka kykenevät ratkaisemaan ihmisen hyvinvointiin, terveyteen ja terveelliseen elinympäristöön liittyviä haasteita. Bioteknologian ja biolääketieteen tekniikan tutkinto-ohjelma pyrkii vastaamaan tähän koulutustarpeeseen. Tutkinto-ohjelmassa voi suorittaa luonnontieteiden tai tekniikan kandidaatintutkinnon.

Luonnontieteen kandidaatintutkinto on 180 opintopisteen laajuinen alempi korkeakoulututkinto, joka koostuu yhteisistä opinnoista, perusopinnoista, aineopinnoista ja vapaasti valittavista opinnoista. Opintojen aikana opiskelija pääsee perehtymään ihmisen soluihin ja niiden toimintaan aina molekyylitasolta kudostasolle asti.

Tekniikan kandidaatintutkinto on 180 opintopisteen laajuinen alempi korkeakoulututkinto, joka koostuu yhteisistä opinnoista, matemaattis-luonnontieteellisistä perusopinnoista, aineopinnoista ja vapaasti valittavista opinnoista. Aineopinnot voi suorittaa joko biolääketieteen tekniikasta tai bio- ja ympäristötekniikasta.

Tarjoamme ainutlaatuisen, poikkitieteellisen opiskeluympäristön, jossa yhdistyvät biotieteiden, biolääketieteen ja tekniikan osaaminen ihmisten hyvinvoinnin edistämiseksi ja uusien terveysteknologisten sovellusten käyttöönottamiseksi.

Academic years
2024–2025, 2025–2026, 2026–2027
Degree titles
Bachelor of Science
Bachelor of Science (Technology)
Credits
180 cr
Degree programme type
Bachelor's Degree
Language of instruction
Finnish
Campus
Hervanta campus,
Kauppi campus
Classification
655409 Bachelor of Science (Technology), Biotechnology
642702 Bachelor of Science, Biosciences, Biochemistry
Fields of study
  • Natural Sciences
  • Engineering, Manufacturing and Construction
Persons responsible
Responsible teacher:
Katri Lindfors 1.1.2024 - 31.12.2028, Head of degree programme
Responsible teacher:
Veikko Sariola 1.1.2024 - 31.12.2028, Head of degree programme
Common learning outcomes
Innovation
Employability skills
Interaction and communication skills
Information technology and digital skills
Learning skills and critical thinking
Ethics
Sustainable development goals
Goal 3: Good Health and Well-Being
Goal 4: Quality Education
Goal 9: Industry, Innovation and Infrastructure