You are browsing the curriculum of a past academic year (2020–2021).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Course unit, curriculum year 2020–2021
FYS-3300
Climate.now, 5 cr
Tampere University
- Description
- Completion options
Teaching periods
Active in period 3 (1.1.2021–7.3.2021)
Active in period 4 (8.3.2021–31.5.2021)
Course code
FYS-3300Language of instruction
Finnish, EnglishAcademic year
2020–2021Level of study
Advanced studiesGrading scale
Pass-FailPersons responsible
Responsible teacher:
Miikka Dal MasoResponsible organisation
Faculty of Engineering and Natural Sciences 100 %
Core content
- Opiskelija ymmärtää ilmastonmuutoksen luonnontieteelliset perusteet: ilmastojärjestelmän toiminta, sen historia ja tulevaisuus
- Opiskelija tuntee ilmastonmuutoksen tärkeimmät vaikutukset
- Opiskelija osaa luetella ja ymmärtää tärkeimmät toimenpiteet joilla ilmastonmuutosta voidaan hillitä ja siihen sopeutua
Complementary knowledge
- Opiskelija tuntee ihmistoiminnan päästöjen vaikutus ilmastojärjestelmään
- Opiskelija osaa arvioida Ilmastonmuutoksen tärkeimmät vaikutukset elinkeinoelämässä
- Opiskelija osaa selittää käsitteet kestävyysmuutos ja systeeminen muutosajattelu, ja käyttää näitä pohtiessaan ilmastonmuutokseen liittyviä ongelmia.
Specialist knowledge
- Opiskelija osaa laskea hiilijalanjälkiä ja tarkastella tuloksia kriittisesti.
- Opiskelija ymmärtää ilmastonmuutoksen vaikutukset konflikteihin ja pakolaisuuteen
- Opiskelija tuntee ja ymmärtää käsitteet päästökauppa ja tietää siihen liittyvät kansainväliset sopimukset.
Learning outcomes
Further information
Learning material
Studies that include this course
Completion option 1
Completion of all options is required.
Participation in teaching
22.01.2021 – 30.04.2021
Active in period 3 (1.1.2021–7.3.2021)
Active in period 4 (8.3.2021–31.5.2021)
15.01.2021 – 30.04.2021
Active in period 3 (1.1.2021–7.3.2021)
Active in period 4 (8.3.2021–31.5.2021)
Independent study
No scheduled teaching
Independent study
No scheduled teaching
Independent study
No scheduled teaching