Skip to main content
You are browsing the curriculum of a past academic year (2020–2021).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Course unit, curriculum year 2020–2021
DPEDU-2C.230

Developing article writing skills, 2–5 cr

Tampere University
agreed with the supervisor

Developing article writing skills (Participation in teaching); English, Finnish

Type
Participation in teaching
Language of instruction
English, Finnish
Credits
2–5 cr
Grading scale
Pass-Fail
Responsible organisation
Faculty of Education and Culture 100 %

Scheduled teaching

Course unit realisation

Tutkimusartikkeli tekstilajina, Seminaari Tutkimusartikkeli tekstilajina

Seminar (Finnish)
6.11.2020 – 4.12.2020
Active in period 2 (19.10.2020–31.12.2020)
Opintojaksolla keskitytään tarkastelemaan artikkeleiden kirjoittamista genrepedagogisesta näkökulmasta.

Kurssin kuvaus:

Opintojaksolla keskitytään tarkastelemaan artikkeleiden kirjoittamista genrepedagogisesta näkökulmasta. Tarkastelemme artikkelien kirjoittajien erilaisia ratkaisuja erilaisissa julkaisukonteksteissa ja pohdimme kirjoittajan ääntä. Harjoittelemme artikkeleiden johdantojen, kirjallisuuskatsausten ja tiivistelmien kirjoittamista.

Opintojakso järjestetään tiiviinä opetusperiodina. Ennen tapaamisia opiskelijoiden odotetaan analysoivan omaan tutkimukseensa liittyviä lähdeartikkeleita annettujen ohjeistusten mukaisesti. Opintojakson aikana kirjoitetaan tai hiotaan omaan tutkimusprosessiin sopivasti kahta tekstiosuutta (johdanto, kirjallisuuskatsaus, tiivistelmä). Opintojakso sopii myös monografiaväitöskirjaa kirjoittaville.

Oppimistavoitteet:

Opiskelija ymmärtää erilaisten julkaisukontekstien merkityksen, osaa analysoida kirjoittajien ratkaisuja julkaistuissa artikkeleissa ja osaa soveltaa erilaisia kirjoituskäytäntöjä omiin teksteihinsä. Opiskelija kehittää omaa kirjoittajanidentiteettiään.

Aikataulu (verkko-opetukselle):

pe 6.11. klo 13-15,

pe 13.11. klo 13-16,

pe 20.11. klo 10-12 ja pe 20.11. klo 13-16,

ke 25.11. klo 15-17,

pe 27.11. klo 13-16

Study methods
Learning material
Learning environments

Common learning events for all

Blended Learning
Teachers