Skip to main content
You are browsing the curriculum of a past academic year (2019–2020).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Course unit, curriculum year 2019–2020
TAYJ027b

Analysis of Qualitative Data: Narrative Analysis, 2 cr

Tampere University

Participation in teaching, Finnish

Type
Participation in teaching
Language of instruction
Finnish
Credits
2 cr
Grading scale
Pass-Fail
Responsible organisation
Doctoral School (Research and Innovation Services) 100 %

Scheduled teaching

Course unit realisation

Laadullisen aineiston analyysi: Narratiivinen tutkimus, Narratiivinen tutkimus, 2 op

Lectures (Finnish)
24.1.2020 – 7.2.2020
Active in period 3 (1.1.2020–1.3.2020)

Osaamistavoitteet

Kurssin tavoitteena on antaa opiskelijalle yleiskuvaa narratiivisesta lähestymistavasta ja narratiivisista tutkimusmenetelmistä sekä antaa alustavia valmiuksia narratiivisen tutkimuksen tekemiseen.

Kohderyhmä

Kurssi on tarkoitettu eri tieteenalayksikköjen tutkijoille. Kurssi on erityisen hyödyllinen aloitteleville väitöskirjatutkijoille.


Ohjelma

Perjantai 24.1.2020 klo 10-16

Luento 1: Narratiivinen tutkimus eri tieteenaloilla

Luento 2: Narratiivisen tutkimuksen aineistoja

Luento 3: Narratiivisen tutkimuksen eettisiä kysymyksiä

Perjantai 7.2. 2020 klo 10-16

Harjoitus 1: narratiivisen tutkimuksen aineistot

Harjoitus 2: narratiivisen tutkimuksen analyysi

Kurssille (luennolle ja seminaariin) valitut tekevät alla kuvatut ennakko- ja välitehtävät.

Kurssisuoritus 2 op sisältää hyväksytyn ennakkotehtävän ja aktiivisen osallistumisen luentoon ja harjoituksiin.

Opettaja: Prof. Vilma Hänninen

Ennakkotehtävä:

1. Kerro lyhyesti omasta tutkimuksestasi ja siitä, missä mielessä sen voi ajatella olevan (tai ei olevan) luonteeltaan narratiivista (n. 1 sivu)

Välitehtävä:

2. Etsi tai hanki jokin max 5 sivun mittainen narratiivinen teksti (lehtijuttu, elämäkertahaastattelu tms).ja laadi siitä kuvaus luennolla annettujen ohjeiden mukaan.

Maksimi osallistujamäärä: kurssille otetaan 18 opiskelijaa.

Study methods

Narratiivinen tutkimus

Opetusryhmä
Location