Skip to main content
You are browsing the curriculum of a past academic year (2022–2023).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Course unit, curriculum year 2022–2023
YKT.222

Childhood, Youth and Family, 5 cr

Tampere University

Childhood, Youth and Family (Participation in teaching); English, Finnish

Type
Participation in teaching
Language of instruction
English, Finnish
Credits
5 cr
Grading scale
General scale, 0-5
Responsible organisation
Faculty of Social Sciences 100 %

Scheduled teaching

Course unit realisation

COPY Thematic Course on Youth Work and Youth Research 1, Essay

Essay (Finnish)
12.9.2022 – 30.12.2022
Active in period 1 (1.8.2022–23.10.2022)
Active in period 2 (24.10.2022–31.12.2022)
Course unit realisation

COPY Current Issues in Childhood and Family Research 1, Online teaching

Online teaching (Finnish)
1.8.2022 – 31.7.2023
Active in period 1 (1.8.2022–23.10.2022)
Active in period 2 (24.10.2022–31.12.2022)
Active in period 3 (1.1.2023–5.3.2023)
Active in period 4 (6.3.2023–31.5.2023)
Active in period 5 (1.6.2023–31.7.2023)
Course unit realisation

COPY Thematic Course on Youth Work and Youth Research 1, Essay

Essay (Finnish)
15.9.2022 – 30.11.2022
Active in period 1 (1.8.2022–23.10.2022)
Active in period 2 (24.10.2022–31.12.2022)
Course unit realisation

Thematic Course on Youth Work and Youth Research 1, Online teaching

Online teaching (Finnish)
31.10.2022 – 13.12.2022
Active in period 2 (24.10.2022–31.12.2022)
Course unit realisation

Practices of Childhood and Family Life 2, Online teaching

Online teaching (Finnish)
9.1.2023 – 26.2.2023
Active in period 3 (1.1.2023–5.3.2023)
Kurssi tarkastelee monialaisesti lapsuutta, lapsiperheiden arkea ja vanhemmuutta sekä yhteiskunnallisina kysymyksinä että elettynä elämänä.

Lapset, perheet ja arki -verkkokurssi tarkastelee monialaisesti lapsuutta, lapsiperheiden arkea ja vanhemmuutta sekä yhteiskunnallisina kysymyksinä että elettynä elämänä. Kurssi jakautuu kahteen kokonaisuuteen. Ensimmäinen osa on luonteeltaan teoreettinen ja alan keskusteluihin johdatteleva. Osassa 1 tutustutaan arkeen tutkimuksen näkökulmana ja metodologisena valintana, pohditaan muuttuvaa perhettä ja perhetutkimuksen lähtökohtia ja keskustellaan lapsuuden tutkimuksesta. Kurssin toisessa osassa tutustutaan yksityiskohtaisempiin temaattisiin aiheisiin, joista valitaan kolme. Jaksoja ovat lapsiperheköyhyys, perheiden hyvinvointi, lastenhoito- ja varhaiskasvatus ja lasten kaltoinkohtelu.

Study methods
Learning environments