Skip to main content
You are browsing the curriculum of a past academic year (2020–2021).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Course unit, curriculum year 2020–2021
TAUJ027c

Qualitative analysis with ATLAS.ti, 2 cr

Tampere University

Qualitative analysis with ATLAS.ti (Participation in teaching); English, Finnish

Type
Participation in teaching
Language of instruction
English, Finnish
Credits
2 cr
Grading scale
Pass-Fail
Responsible organisation
Doctoral School (Research and Innovation Services) 100 %
Grading

Scheduled teaching

Course unit realisation

ATLAS.ti laadullisen analyysin tukena, Luento-opetus

Online teaching (Finnish)
4.11.2020 – 5.11.2020
Active in period 2 (19.10.2020–31.12.2020)
Course unit realisation

Qualitative analysis with ATLAS.ti, Lectures

Online teaching (Finnish)
5.5.2021 – 6.5.2021
Active in period 4 (8.3.2021–31.5.2021)
Kurssin tarkoitus on opastaa laadullista analyysia tekeviä tutkijoita ATLAS.ti-analyysiohjelman käyttöönotossa ja peruskäytössä.

1) Lue ennen kurssin alkua seuraava artikkeli:

Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Laadullinen analyysi ATLAS.ti-ohjelmistolla. Teoksessa R. Valli (toim.) Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2: Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. 5. painos. Jyväskylä: PS-kustannus, 106–133.

2) Kirjoita lyhyt kuvaus, josta käyvät ilmi seuraavat asiat:
- Nimesi, yliopistosi ja pääaineesi
- Väitöskirjatutkimuksesi tai muun tutkimuksesi aihe, tavoitteet ja tutkimusmenetelmä
- Minkä tyyppistä laadullista aineistoa olet analysoimassa tai suunnittelet työstäväsi ATLAS.ti-ohjelmistolla?
- Miten aiot analysoida aineistoasi (ryhmittelyt, tyypittelyt, diskurssit...)?
- Oletko aiemmin käyttänyt laadullisten aineistojen analysointiin tarkoitettuja ohjelmistoja? Jos olet, mitä osaat jo?
- Maininta, mikäli analysoit aineistoasi ATLAS.ti:n Mac-versiolla ja tulet koulutukseen oman kannettavan tietokoneesi kanssa
- Mitä erityisesti toivot kurssilta?

Vastaukset auttavat kurssin opettajia räätälöimään sisältöä osallistujien mukaan ja varautumaan mahdollisiin kysymyksiin.

Study methods
Learning material
Learning environments

Common learning events for all

Blended Learning: