Kuvia kemian tutkimukslaboratoriosta

Kemia ja uudet materiaalit

Kemiaa tarvitaan kestävän tulevaisuuden rakentamisessa. Se on jatkuvasti kehittyvä luonnontiede, joka on keskeinen uusien teknologisten ratkaisujen kehittämisessä sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin turvaamisessa. Puhdas vesi, synteettiset ja biologiset materiaalit, uusiutuva energia ja lääkekehitys pohjautuvat kaikki kemiaan.

Kemia ja uudet materiaalit tarjoaa poikkitieteellisiä ratkaisuja päivänpolttaviin ongelmiin yhteistyöhaluisessa, innostuneessa ja kansainvälisessä tutkimusympäristössä, jolla on käytössään huippuluokan tieteelliset työkalut. Tarjoamme myös laajan ja monipuolisen kemian alan koulutuksen, mikä sekä valmistaa tutkijauralle että vastaa teollisuuden tarpeisiin.

Tutkimusympäristössämme työskentelee 5 professoria, 5 yliopistolehtoria/-opettajaa, runsaat 10 tutkijatohtoria ja saman verran väitöskirjatutkijoita. Koulutamme vahvan kemian osaamisen omaavia tekniikan kandidaatteja, diplomi-insinöörejä sekä tekniikan tohtoreita sekä teollisuuden, opetuksen että tutkimuksen tehtäviin. Tutkimusteemojamme ovat muun muassa toiminnalliset materiaalit ja niihin pohjautuvat valoon perustuvat teknologiat sekä uusien yhdisteiden syntetisointi ja muokkaaminen  bio- ja kiertotalouden lähtökohdista.

Tutkija työssään