TAMKin pääkampus sijaitsee Kaupissa lähellä Tampereen keskussairaalaa.

TAMK pääkampus - tekemisen meininkiä kansainvälisellä kampuksella

Tampereen ammattikorkeakoulu
Sähköpostiosoitetamk [at] tuni.fi
PuhelinPuhelinvaihde: 0294 5222
PaikkakuntaKuntokatu 3 , 33520 Tampere
Pääkampus on TAMKin sykkivä sydän. Siellä opiskelee ja työskentelee päivittäin jopa 8000 ihmistä. Pääkampus sijaitsee Kuntokadulla Kaupissa. Kampuskokonaisuus muodostuu kahdesta kiinteistöstä, Kuntokatu 3 ja Kuntokatu 4.

Monialaisessa TAMKissa eri alojen opiskelijoiden kohtaaminen rikastuttaa opintoja. Tekemisen meininki näkyy esimerkiksi projekteissa ja tapahtumissa, joita eri alojen opiskelijat tekevät yhdessä. Kansainvälistä väriä kampuksen elämänmenoon tuovat sadat ulkomaalaiset tutkinto- ja vaihto-opiskelijat, joita on eri puolilta maailmaa.

Kampuksella sijaitsee monenlaisia oppimisympäristöjä, joissa opitaan ammattiaineita käytännön tekemisen kautta: laboratorioita, simulaatiotiloja, monitoimitiloja – ja niitä perinteisiä luokkahuoneitakin.

Yksi monitoimitiloista on HUBS, josta löydät tarjolla olevat yrittäjyysopinnot. HUBS on inspiroiva yhteisö, jossa opinnot ovat vapaasti saatavilla kaikille TAMKin ja Tampereen yliopiston opiskelijoille.

Pääkampuksella sijaitsee myös Proakatemia, jossa yrittäjyyttä opiskellaan tiimiyrityksissä. Useimmat opiskelijat valmistuvat Proakatemialta yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tradenomiksi. Proakatemialle on kuitenkin mahdollista päästä opiskelemaan myös muiden alojen kautta.

Terveysalan opiskelijat voivat harjoitella käytännön taitoja Taitokeskuksessa yhdessä lääketieteen opiskelijoiden ja alalla jo toimivien ammattilaisten kanssa. Taitokeskus sijaitsee Tampereen yliopistollisen sairaalan vieressä Arvo-rakennuksessa (Lääkärinkatu 1).

TAMKin pääkampuksen rakennusten yhteystiedot

G-rakennus

Osoite:
Kuntokatu 3
33520 Tampere

Avoinna ma–pe 8.00–16.00
info.tamk [at] tuni.fi (info[dot]tamk[at]tuni[dot]fi), p. 0294 524 044

B-rakennus

Osoite:
Teiskontie 33
33520 Tampere

Avoinna ma–pe 7.00–9.00