Nordplus Horizontal 5 minutes between clients

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.6.2021–30.5.2023

Projektissa luodaan sosiaalialan työntekijöille suunnattu manuaali työhyvinvointimenetelmistä, sekä koulutetaan työntekijöitä, opettajia ja opettajia.

Tavoite ja tehtävät

Tutkimusten mukaan sosiaalialan työntekijät kokevat lähialoja enemmän uupumusta. Sosiaalialalla tehdään vaativaa asiakastyötä, usein niukoin resurssein, Selviytyäkseen työn kuormittavuudesta, työntekijät tarvitsevat resilienssiä Projektissa luodaan helppokäyttöinen manuaali, jossa esitellään työhyvinvointimenetelmiä, joilla voi edistää työpäivän aikaista palautumista. Projektiin osallistuu korkeakouluja Latviasta, Liettuasta ja Suomesta. Lisäksi mukana on kolmannen sektorin yhteistyökumppaneita. Työntekijöille ja sosiaalialan opettajille ja opiskelijoille järjestetään kansainvälisiä koulutuksia palautumismenetelmistä.

Rahoituslähde

Nordplus Horizontal