Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.11.2022–31.12.2023

Hankkeen tavoitteena on luoda ammattikorkeakoulujen yhteistyönä nopeat toimet yrityksille koronapandemiasta toipumiseen vihreän siirtymän, muutoskyvykkyyden ja digitalisaation teemoissa.

Tavoite ja tehtävät

MYRSKY - Yritysten muutoskyvykkyys, vihreä siirtymä ja digitalisaatio Länsi-Suomessa (REACT ESR) -hankkeen tavoitteena on tukea Länsi-Suomen alueen yrityksiä Covid-19-pandemian aiheuttamasta kriisistä toipumisessa tarjoamalla ammattikorkeakoulujen verkostoyhteistyönä yrityksille mikro-opintokokonaisuuksia ja sparrausta, joilla edistetään yritysten ja niiden henkilöstön valmiuksia ja osaamista sekä muutoskyvykkyyttä.

Hankkeen toimenpiteiden kautta tuetaan osallistuneiden yritysten ja niiden henkilökunnan kykyä sopeutua ja hyödyntää toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia. Lisäksi hankkeessa edistetään vihreää siirtymää ja kestävää kehitystä tarjoamalla osallistujille mikro-osaamiskokonaisuuksia ja sparrauksia teemoihin liittyen.

Hankkeen kohderyhmänä ovat Länsi-Suomen alueen (Pirkanmaa, Etelä ja Keski-Pohjanmaa, Keski-Suomi, Satakunta, Varsinais-Suomi) mikro- ja pk-yritykset, joilla on tarve kehittää osaamistaan ja liiketoimintaansa koronakriisistä selviytyäkseen sekä yrittäjyydestä kiinnostuneet liiketoimintaa suunnittelevat henkilöt. Hankkeen kohderyhmänä on yritysten johto ja henkilöstö.

Hankkeessa toteutettavien nopeiden toimien kautta yritysten muutoskyvykkyys paranee ja yritykset saavat tukea ja osaamista toimintansa uudistamiseen. Hankkeen tuloksena mikro- ja pk-yritykset tunnistavat aiempaa paremmin korkeakoulut yrityksen kehittämistoiminnan kumppaneina ja hyödyntävät niitä jatkossa omien kehittämistoimien, rahoitushakujen ja osaamisen kehittämisen yhteistyökumppaneina.

Hanke toteutetaan samanaikaisesti ja synkronoituna Etelä-Suomen, Itä-Suomen ja Lapin vastaavien hankkeiden kanssa ja se sisältää yhteisiä valtakunnallisia osioita, joita koordinoi Karelia AMK. Hankkeen toteuttajat Länsi-Suomen suuralueella ovat TAMK (koordinaattori), Centria, JAMK, Novia, SeAMK, SAMK, TurkuAMK ja VAMK.

Tutustu Myrsky-hankkeen sivustoon: https://projects.tuni.fi/myrsky/

Rahoituslähde

Euroopan sosiaalirahasto (ESR) 2014-2020

Partnerit