Lapset ja nuoret pandemiassa - kasvavan eriarvoisuuden riskit oppimiselle ja mielenterveydelle (YoungEqual)

Tutkimushanke toteutetaan yhteistyössä usean pohjoismaisen toimijan kanssa. Mukana ovat Tampereen ja Helsingin yliopistojen lisäksi Göteborgin yliopisto, the Danish National Centre for School Research, Inland Norway University of Applied Sciences ja University of Agder.

Projektin tavoitteina ovat lisätä ymmärrystä COVID-19-pandemian seurauksista nuorten mielenterveydelle, hyvinvoinnille, koulutukselle, oppimiselle ja sosioekonomisille terveyseroille. NEDIS-tutkimusryhmän osuus projektissa kohdistuu pandemian vaikutuksiin kouluissa ja kouluyhteisöissä, mielenterveyden, hyvinvoinnin ja oppimisen riskitekijöihin sekä niiltä suojautumiseen.