EU- ja ETA-maiden ulkopuolella valmistuneiden lääkärien ja hammaslääkärien laillistamiskokeeseen valmentava koulutushanke

1.1.2022–31.12.2024
KärkialueTerveys, Yhteiskunta

Hankkeessa toteutetaan lääkärien ja hammaslääkärien laillistamiskokeeseen valmentavia koulutuksia vuosina 2022–2024.

Koulutukset on suunnattu EU- ja ETA-maiden ulkopuolella koulutetuille lääkäreille ja hammaslääkäreille, ja niiden tavoitteena on auttaa laillistamiskuulusteluihin valmistautumisessa.

Koulutukset on suunniteltu lääketieteen ja hammaslääketieteen sekä suomen kielen asiantuntijoiden yhteistyönä. Koulutuksiin valitaan vuosittain 20 lääkäriä ja 8 hammaslääkäriä.

Lääkäreille suunnatun koulutuksen tuottavat yhteistyössä Tampereen, Itä-Suomen ja Helsingin yliopistot.

Tutustu 2024 toteutettavaan lääkärien laillistamiskokeeseen valmentavaan koulutukseen

Tutustu 2023-2024 toteutettavaan lääkärien laillistamiskokeeseen valmentavaan koulutukseen

Hammaslääkäreille suunnatun koulutuksen toteuttavat yhteistyössä Helsingin, Itä-Suomen ja Turun yliopistot.

Tutustu hammaslääkärien laillistamiskokeeseen valmentavaan koulutukseen

Tutustu hammaslääkärien kuulusteluihin

Hankkeen rahoittaja on Opetus-ja kulttuuriministeriö, ja hanketta koordinoi Tampereen yliopisto.

Turun yliopisto