EDGE - Edge Analytics for Smart Diagnostics in Digital Machinery Concept

1.8.2018–28.2.2021
KärkialueTekniikka

Nykypäivänä yhä kasvava osuus uusien teknisten järjestelmien lisäarvosta tulee digitalisaatiosta ja edistyneestä automaatiosta. Big dataa ja pilvianalytiikkaa käyttämällä koneet ja laitteet voivat olla luotettavampia, energiatehokkaampia ja niiden käyttö voidaan optimoida. EDGE-projektissa on tavoitteena siirtää Big datan ja pilviympäristön potentiaali koneiden läheisyyteen (Edge), mahdollistamaan reaaliaikainen analytiikka turvallisuuden kannalta kriittisissä kohteissa riippumatta tiedonsiirron valmiudesta ja samalla minimoimaan datan tiedonsiirtokustannukset. Näin voidaan saavuttaa luotettavia, energiatehokkaita ja ympäristöystävällisiä sovelluksia.

Kehitettyjä ratkaisuja ja menetelmiä käytetään koneteollisuuden tarpeisiin ja analytiikalla mahdollisestaan konediagnostiikka, ennakoiva huolto ja käytön optimointi. Ratkaisuja verifioidaan projektin demonstraattorien (laivamoottorit, liikkuva työkone, satamanosturi, sähkoaseman kytkimet) ja niistä kerätyn datan avulla.

IHA - Innovatiivinen hydrauliikka ja automatiikka

Rahoituslähde