Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, Kliininen asiantuntija, mielenterveys ja päihdetyö

Tampereen ammattikorkeakoulu

Kehittämisosaamisen asiantuntijaksi sosiaali- ja terveysalalle

Mielenterveys- ja päihdetyön kliinisiä asiantuntijoita tarvitaan yhä enemmän erilaisissa sosiaali- ja terveydenhuollon tehtävissä ja muuttuvissa toimintaympäristöissä.

Koulutustyyppi

Ylempi AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK

Suunniteltu kesto

1,5 vuotta

Koulutuksen laajuus

90 op

Kaupunki

Opiskelumuoto

Monimuotototeutus

Kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelmasta valmistut terveysalan ylempään ammattikorkeakoulututkintoon. Saat valmiudet tutkimukselliseen kehittämiseen sekä projekti- ja innovaatiotoimintaan, lähijohtamiseen, ohjaus- ja konsultaatiotehtäviin sekä kliiniseen asiantuntijatyöskentelyyn. Mielenterveys- ja päihdetyön opintoihin liittyvät intensiivipäivät järjestetään TAMKin, JAMKin, OAMKin, SAMKin ja Turun AMKin yhteistyössä, mikä edellyttää opintojen aikana matkustamista kertaalleen näille paikkakunnille. Muut lähipäivät toteutuvat Tampereella.

Mielenterveys- ja päihdetyön kliinistä asiantuntijaosaamista tarvitaan erityisesti muuttuvissa olosuhteissa, kun alan palvelujärjestelmät ja toimenkuvat muuttuvat ja kehittyvät. Ylempi tutkinto-ohjelma antaa sinulle valmiudet hankkia tutkittua tietoa toimintasi perustaksi, arvioida kriittisesti oman alasi toimintaa sekä kehittämistarpeita ja kehittää alaa näyttöön perustuen. Saat valmiudet toimia itsenäisesti sosiaali- ja terveysalan asiantuntijatehtävissä.

"Lähipäivät olivat tosi antoisia sekä sisältöjen että verkostoitumisen näkökulmasta. Tutustuin oman alan ihmisiin eri hyvinvointialueilta, ja päivien aikana vaihdoimme paljon ajatuksia ja tietoa eri alueiden käytänteistä."

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä tuutor-opettaja Irja Niemiseen, irja.nieminen(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.