Sähkö- ja automaatiotekniikan tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus

Tampereen ammattikorkeakoulu

Automaatio- ja sähkövoimatekniikan huippuosaajaksi

Tulevaisuudessa tarvitaan älykkäitä, turvallisia ja tehokkaita energiaratkaisuja.

Koulutustyyppi

AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Insinööri (AMK)

Suunniteltu kesto

4 vuotta

Koulutuksen laajuus

240 op

Kaupunki

Opiskelumuoto

Monimuotototeutus

Sähkö- ja automaatiotekniikan monimuotototeutus painottuu sekä automaatio- että sähkövoimatekniikkaan. Valmistut insinööriksi, jolla on vahva osaaminen teollisuuden ja energia-alan sähkö- ja automaatiojärjestelmistä. Laajojen ammattiopintojen lisäksi saat matemaattis-luonnontieteellistä osaamista sekä alalla keskeisiä tietoteknisiä valmiuksia.

Tutkinto-ohjelmassa hyödynnetään uusia digitaalisia ratkaisuja sekä energiatehokkuuden ja kestävän kehityksen periaatteita.  Tutkinto-ohjelman opinnot täyttävät sähköpätevyyden koulutusvaatimuksen.

Sähkö- ja automaatiotekniikan insinöörinä luot tulevaisuuden älykkäitä energiaratkaisuja, ja olet mukana varmistamassa, että teollisuus ja energianhuolto toimivat turvallisesti ja energiatehokkaasti. Alan insinöörit työskentelevät muun muassa suunnittelijoina ja esimiehinä sekä käyttö- ja kunnossapitotehtävissä.

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä lehtori Jarkko Lehtoseen, jarkko.lehtonen(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.