Muusikon tutkinto-ohjelma, esittävä ja luova säveltaide

Tampereen ammattikorkeakoulu

Aloita urasi musiikkialalla

TAMK Musiikissa opiskelet huippuopettajien ohjauksessa oman instrumenttisi ammattilaisosaajaksi ja monipuoliseksi muusikoksi.

Koulutustyyppi

AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Muusikko (AMK)

Suunniteltu kesto

4 vuotta

Koulutuksen laajuus

240 op

Kaupunki

Tampere

Opiskelumuoto

Päivätoteutus

Opinnoissa voit valita seuraavista painotuksista:

• soittaminen tai laulaminen
  • kuoronjohto
  • orkesterinjohto
  • säveltäminen

Meillä pääset tekemään tuotantoja mm. orkesterimusiikin, kuorolaulun ja oopperan maailmassa. Tulet osaksi vireää opiskelijayhteisöä. Pääset myös verkostoitumaan oman alasi työkentälle mm. Orkesteriakatemian ja Kuoroakatemian sekä alueen musiikkioppilaitosten kanssa.

TAMKissa pääset aloittamaan oman urasi musiikkialalla!

Tutustu myös TAMK Musiikin sivuihin: Tietoa konserteista, produktioista ja henkilökunnasta

Muusikon tutkinto-ohjelmassa uusi esittävän ja luovan säveltaiteen suuntautuminen - opinnot vastaavat alan monipuoliseen kysyntään

TAMK tarjoaa syksystä 2024 lähtien Muusikko (AMK) -tutkinto-ohjelmassa uutta esittävän ja luovan säveltaiteen suuntautumista. Koulutuksella halutaan vastata työelämän kysyntään ja täydentää TAMKin tarjoamaa musiikkipedagogin koulutusta.

Säveltäjä Roope Mäenpään opiskelukokemuksia

"Parhaassa tapauksessa se koulu siitä ympäriltä katoaa ja opintopisteillä ei ole enää merkitystä, vaan se on sitä vuorovaikuttamista", kuvailee alumnimme Roope. Vuonna 2021 hänet valittiin TAMKin vuoden alumniksi.

Tutustu musiikin harjoitusympäristöön

Lehtorit Tuomas Turriago (piano) ja Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch (viulu) johdattavat videolla katsojan TAMK Musiikin upeaan konsertti- ja harjoitusmiljööhön, Satamakadun saliin Tampereen Hämeenpuistossa.

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä Lehtori Markus Yli-Jokipii, markus.yli-jokipii(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.