Musiikkipedagogin tutkinto-ohjelma, päivätoteutus

Tampereen ammattikorkeakoulu

Yhdistä musiikki ja opettajuus

TAMK Musiikissa opiskelet huippuopettajien ohjauksessa oman instrumenttisi ammattilaisosaajaksi ja opettajaksi.

Koulutustyyppi

AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Musiikkipedagogi (AMK)

Suunniteltu kesto

4 vuotta

Koulutuksen laajuus

240 op

Kaupunki

Opiskelumuoto

Päivätoteutus

Voit valita seuraavista suuntautumisista:

• instrumenttipedagogi
  • musiikin hahmotustaitojen pedagogi säveltämisen painotuksella
  • kuoronjohtaja
  • orkesterinjohtaja

Musiikkipedagogin tutkinto sisältää yleisen opettajan kelpoisuuden tuottavat pedagogiset opinnot. Voit valmistuttuasi toimia kuoron- tai orkesterinjohtajana, musiikinteoriapedagogina, soiton- tai laulunopettajana, säveltäjänä tai muissa musiikkialan asiantuntijatehtävissä.

Opintojen aikana pääset tekemään tuotantoja mm. orkesterimusiikin, kuorolaulun ja oopperan maailmassa. Tulet osaksi vireää opiskelijayhteisöä. Pääset verkostoitumaan oman alasi työkentälle mm. Orkesteriakatemian ja Kuoroakatemian sekä alueen musiikkioppilaitosten kanssa.

Voit jatkaa opintoja ylempään ammattikorkeakoulututkintoon tai maisteritutkintoon. TAMKissa on mahdollista suorittaa myös Musiikkipedagogi (ylempi AMK) -tutkinto.

TAMKissa pääset luomaan oman urasi musiikkialalla!

Tutustu myös TAMK Musiikin sivuihin: Tietoa konserteista, produktioista ja henkilökunnasta

Musiikkia ei tehdä rahan takia, vaan rakkaudesta musiikkiin ja sen tekemiseen.

Olen tällä hetkellä klassisen pianon soittaja, mutta olen päässyt opiskelemaan myös rytmimusiikkia, kapellimestariopintoja, sovittamista ja melkein kaikkea mihin aika vain riittää, kertoo musiikkipedagogiksi opiskeleva Antti-Jussi.

Tutustu musiikin harjoitusympäristöön

Lehtorit Tuomas Turriago (piano) ja Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch (viulu) johdattavat videolla katsojan TAMK Musiikin upeaan konsertti- ja harjoitusmiljööhön, Satamakadun saliin Tampereen Hämeenpuistossa.

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä Lehtori Markus Yli-Jokipii, markus.yli-jokipii(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.