Verotutkimuksen huippuyksikön avajaistilaisuus

PaikkakuntaTampereen yliopiston keskustakampus, Pinni B -rakennus, luentosali B1100 (Kanslerinrinne 1, Tampere)
1.9.2022 11.00–13.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Logo, jossa on teksti FIT Verotutkimuksen huippuyksikkö
Tervetuloa Verotutkimuksen huippuyksikön avajaistilaisuuteen Tampereelle. Keynote-luennon pitää verotutkimuksen uranuurtaja, Michiganin yliopiston professori Joel Slemrod.

Verotutkimuksen huippuyksikkö tuottaa luotettavaa tutkimustietoa vero- ja tulonsiirtojärjestelmän suunnittelun tueksi. Samalla saamme tietoa siitä, miten verotus ja sääntely vaikuttavat yksilöihin, yritystoimintaan ja yhteiskuntaan, sekä miten yksilöt ja yritykset tekevät taloudellisia päätöksiä.

Tampereen yliopiston, Valtion taloudellinen tutkimuskeskus VATT:n ja Helsingin yliopiston muodostama konsortio on valittu Suomen Akatemian huippuyksikköohjemaan 2022–2029. Yksikön johtajana toimii taloustieteen professori Kaisa Kotakorpi Tampereen yliopistosta ja VATT:sta.

Tervetuloa Verotutkimuksen huippuyksikön avajaistilaisuuteen Tampereelle 1.9.2022 kuulemaan ja keskustelemaan kansainvälisen tason verotutkimuksesta. Keynote-luennon pitää verotutkimuksen uranuurtaja, Michiganin yliopiston professori Joel Slemrod.

Chair: Jarkko Harju, Tampere University

• Kaisa Kotakorpi, Tampere University: Introduction to FIT
  • Mari Walls, President of Tampere University: Opening remarks
  • Musical interlude: Human cell signals
  • Tuomas Kosonen, VATT: Introduction of the keynote speaker
  • Keynote by Joel Slemrod, University of Michigan: What We Know about Tax Systems, How We Know It, and What We Still Need to Know

16:30–18:30  Cocktails at Paidia, Nokia Arena, (address: Kansikatu 3, Tampere).

***

Osallistujat voivat keskustella huippuyksikön tutkijoiden kanssa keskusteluosuudessa ja cocktail-tilaisuudessa.

Avajaistilaisuus on englanninkielinen. Ilmoittauduthan avajaisiin 25.8. mennessä lomakkeella tai marjukka.hourunranta [at] tuni.fi.

Tervetuloa!

Lisätietoja

Marjukka Hourunranta, projektipäällikkö, verotutkimuksen huippuyksikkö, Tampereen yliopisto marjukka.hourunranta@tuni.fi; puh. 050 470 5645