SuomiAreenan keskustelu: Lisää kaistaa! Luovan alan tuottajien henkisen infran kehittäminen

Tampereen ammattikorkeakoulu
SijaintiAntinkatu, 28100 Pori
Antinkadun lava
Ajankohta29.6.2023 12.00–12.45
SuomiAreena järjestetään Porissa 27.-30.6.2023.
Tampereen ammattikorkeakoulun Tuottajapankki-hanke on mukana MTV3:n SuomiAreenassa torstaina 29.6. klo 15 Antinkadun lavalla.

Suomen suurin yhteiskunnallinen festivaali SuomiAreena tuo ajankohtaisen ja yhteiskunnallisen keskustelun jokaisen ulottuville. SuomiAreena järjestetään Porissa kesäkuun viimeisellä viikolla 27.-30.6.2023. Tapahtuman järjestävät MTV ja Porin kaupunki. Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin. Keskusteluita voi seurata paikan päällä sekä MTV Katsomon välityksellä.

Lisää kaistaa! Luovan alan tuottajien henkisen infran kehittäminen

Taide- ja kulttuurialan tuottajat ovat luovan talouden ekosysteemin ytimessä, mutta rakenteiden puute ja rahoitus eivät tue ammattimaisen tuottajakentän kehittymistä ja uusien elinkeinojen syntymistä. Pandemian jälkeen toimijat tarkastelevat työn tekemisen edellytyksiä ja hyvinvointia uusin silmin, ja kato alalta on suurta. Miten julkinen sektori ja korkeakoulut voivat vahvistaa luovien alojen henkistä infraa ja resilienssiä? Keskustelussa luovan alan kehityssuunnat ja osaamisen kehittyminen.

Aiheesta keskustelemassa ovat
Kaisa Rönkkö, toimitusjohtaja, Suomen Musiikki & Media -tapahtumat Oy
Katri Halonen, (YTT, FL), kulttuurituotannon yliopettaja, Metropolia
Ilona Kyykoski, projektipäällikkö, Operaatio Pirkanmaa
Tuuli Penttinen-Lampisuo, toimitusjohtaja, Poike Productio Oy
Carolina Pajula, lehtori, Tampereen ammattikorkeakoulu. KM, Työnohjaaja (STOry), RMP/RSMP Motivaatiovalmentaja.
Susanna Ihanus, projektipäällikkö, Tampereen ammattikorkeakoulu
Paneelikeskustelun juontaa Salla Paajanen.

Kaikkia keskusteluja voi seurata suorana myös MTV Katsomosta.

Tuottajapankki-hanke, Tampereen ammattikorkeakoulu

projektipäällikkö Susanna Ihanus, susanna.ihanus@tuni.fi