Opiskelija -syventää käsitystään äidinkielen ja kirjallisuuden luonteesta monitieteisenä oppiaineena ja osaa hyödyntää sen yhteyksiä muihin tieteen ja taiteen aloihin opetuksessaan -oppii yhdistämään äidinkielen ja kirjallisuuden opetukseen opinnoissaan hankkimiaan tietoja ja taitoja ja luomaan niiden pohjalta innovatiivisen teoreettisen, pedagogisen tai produktiivisen omaa ammatillista identiteettiään vahvistavan kokonaisuuden -osaa soveltaa oppimaansa koulun toimintakulttuurin kehittämisessä -osaa hyödyntää rikastavia oppimisympäristöjä äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksessa
Sisältö
Teoreettisessa projektissa opiskelija valitsee ainedidaktisen aiheen, perehtyy siihen liittyvään kirjallisuuteen ja kehittelee aihetta edelleen. Pedagogisessa projektissa suunnitellaan ja toteutetaan ainedidaktiikan kehittämishanke, johon sisältyy myös käytännön toteutus jossakin opetusryhmässä. Produktiivisessa projektissa korostuu aineen substanssiosaaminen. Opiskelija tai opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat taiteellisen hankkeen, johon sisältyy tuotosten esittely näyttelyssä tai muulla tavoin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Itsenäinen työskentely
93 t
20 t
Seminaari
12 t
10 t
Seminaari sisältää soveltavan projektin yhteiset aloitusluennot ja loppuseminaarin. Itsenäisen työn osuus sisältää ohjaustapaamisia, mahdollisia tutustumis- ja suunnittelukäyntejä yhteistyötahojen luona sekä projektin muun suunnittelun ja toteutuksen.