Opiskelija tuntee keskeisen elinkeino-oikeudellisen sääntelyn sekä hyödykkeiden ominaisuuksien, markkinointiviestinnän ja jakelun sääntelyn. Opiskelija tuntee myös liike-elämän immateriaalioikeudet sekä ymmärtää immateriaalioikeuksien keskeiset hyödyntämistavat ja niiden merkityksen sekä yritys- että muussa toiminnassa.
Sisältö
Perehtyminen elinkeino-oikeudelliseen ja muuhun elinkeinonharjoittamista sääntelevään juridiseen ohjaukseen sekä immateriaalioikeuksiin, erityisesti tekijän-, patentti-, malli- ja tavaramerkkioikeuksiin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
30 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Luennot ja tenttiOsallistuminen opetukseen
suomeksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Koivumäki, E. - Häkkänen, P.: Markkinointijuridiikka 2014. 2014 tai uudempi.
Määttä, K.: Elinkeinotoiminnan sääntelystä Suomessa. Edilex 2011. http://www.edilex.fi/lakikirjasto/7644.pdf.
Haarmann, P-L. - Mansala, M-L.: Immateriaalioikeuden perusteet. 2012 tai uudempi.
Muu luennoilla erikseen osoitettava materiaali.
Lisätietoja
Suositeltu suoritusajankohta: 2. tai 3. vuosi
Kaikkia aineopintojaksoja ei järjestetä lukuvuosittain.