Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson käytyään opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja hyödyntää sekä kriittisesti analysoida markkinointitutkimuksia erityisesti tutkimuksen hyväksikäyttäjän näkökulmasta.
Sisältö
Opintojaksossa perehdytään monipuolisesti markkinointitutkimuksen eri tiedonhankintamenetelmiin ja tulosten analysointikeinoihin erityisesti tutkimuksen soveltajan näkökulmasta. Erityistä painoa asetetaan uusimpiin tutkimusmenetelmiin sekä oman gradutyöskentelyn tukemiseen.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Luennot, oppimispäiväkirjat ja harjoitustyöt
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Malhotra, Naresh & Birks, David: Marketing Research: An Applied Approach, Pearson Education, 2007. 2. Eriksson, Päivi & Kovalainen, Anne: Qualitative Methods in Business Research, Sage Publications, 2008. 3. Moisander, Johanna & Valtonen, Anu: Qualitative Marketing Research. A Cultural Approach, Sage, 2006. 4. Kozinets, Robert: Netnography. Doing Etnographic Research Online, Sage Publications, 2010. 5. Alasuutari, Pertti: Laadullinen tutkimus 2.0, Vastapaino, 2012. 6. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.