Opiskelija osaa hakea, analysoida ja arvioida logopedista tutkimustietoa aiheeseen liittyen ja soveltaa tätä tietoa kliiniseen työhön. Opiskelija tunnistaa elinikäisen oppimisen ja tiedonhaun merkityksen laadukkaan tutkimus- ja kuntoutustyön toteuttamisessa ja kehittämisessä.
Sisältö
Lapsen puheen ja kielen kehityksen arviointimenetelmät, näyttöön perustuva kuntoutus
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
suomeksi
Vaihtoehto 1:Luennot tai osallistuminen professorin kanssa etukäteen sovittuun koulutustilaisuuteen. Vaihtoehto 2: Kirjatentti suomeksi tai englanniksi. Kirjatentistä sovittava etukäteen professorin kanssa.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Berman, R. A. & Slobin, D. I. 1994. Relating events in narrative. A crosslinguistic developmental study. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Nelson, K. 1998. Language in cognitive development. The emergence of the mediated mind. Cambridge: Cambridge University Press.
Strömqvist, S. & Verhoeven, L. T. (toim.). 2003. Relating events in narrative. Vol.2. Typological and contextual perspectives. Mahwah, NJ: Erlbaum.