x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2008–2010
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKA110 Hankintatoimen johtaminen 5 op
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Lehtori
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2008–2009 X
2009–2010 X
Edeltävät opinnot
Pakolliset:

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija liiketoiminnan asiakas- ja arvoketjupohjaiseen ymmärtämiseen.

Sisältö

Opintojakson keskeisiä osa-alueita ovat hankintaketjun johtaminen, logistinen materiaalinohjaus, tuotannonohjausjärjestelmät sekä yrityksen ympäristöjohtamiseen liittyvät kysymykset.

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 15 t 0 t

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Kurssi suoritetaan laatimalla kurssikirjallisuuteen pohjautuva harjoitustyö ja hankintatoimintaa käsittelevä yrityscase.

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

2. vuoden kevät
3. vuoden kevät

Kirjallisuus/Oppimateriaali

  1. Heizer, Jay & Render, Barry: Operations Management, Pearson, 2004 tai uudempi.
  2. van Weele, Arjan J.: Purchasing and Supply Chain Management, Thomson, 2002 tai uudempi.
  3. Nassimbeni, Guido & Sartor, Marco: Sourcing in China: Strategies, Methods and Experiences, Palgrave Macmillan, 2006.
  4. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.

Lisätietoja

Vastaava kurssi opinto-oppaassa 2005-2008: MARKA110 Logistiikka (5 op)

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamistieteiden laitos
Markkinoinnin valinnaiset aineopinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2010–2011
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
-
Johtamistieteiden laitos